mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Ford Focus

Twój samochód - Ford Focus

Czuję się Oszukany przez dealera Forda (salon z Siedlec)

~piosurf

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-08-04 | 14:57

(Jeśli temat jest w złym dziale bardzo prosze moderatora o jego przesunięcie)

Witajcie,
W czerwcu tego roku zakupiłem nowego Focusa i niestety dealer Forda z Siedlec sprzedał mi samochód niezgodny ze specyfikacją ? czuję się oszukany!!
Czy ktoś z Was również miał taki przypadek? Może jest nas więcej! Swoją sprawę chcę skierować do sądu!
Poniżej cały opis zaistniałej sytuacji.



Dnia 30 kwietnia 2011 roku złożyłem zamówienie u oficjalnego dealera marki Ford w Siedlcach, na samochód Ford model Focus w wersji Trend z pakietem Gold X. Dokładnie taką wersję odebrałem co jest potwierdzone Protokołem przekazania samochodu z dnia 14 czerwca 2011 r.
Podejmując decyzję o wyborze samochodu, kierowałem się tym, iż służbowo jeździć będzie nim moja żona dzieckiem. Zależało mi więc na aucie bezpiecznym i trwałym, w wersji zawierającej układy bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, poduszki powietrza oraz mocowania do fotelików dziecięcych - system ISOFIX. Również ważnym dla mnie elementem wyposażenia była klimatyzacja.
Niestety jak się okazało kilka godzin po odbiorze, samochód nie zawiera pełnego wyposażenia wersji Trend a jedynie jego niektóre elementy.
Następnego dnia tj. 15.06.2011r. próbowałem wyjaśnić telefonicznie zaistniałą sytuację z kierownikiem sprzedaży salonu w Siedlcach. Z informacji jakie uzyskałem tak od kierownika jak i właściciela firmy wynikało, że firma przedstawiła mi dwie wersje cenowe różniące się o 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) a ja sam świadomie zrezygnowałem z pełnego wyposażenia na rzecz niższej ceny. Dodatkowo jak mnie poinformowano w zamówieniu przeze mnie podpisanym jest jasno określone, że samochód nie zawiera ESP (o który to system najbardziej się rozchodzi).

Niestety ale dealer mija się z prawdą. Fakty są następujące:
1. W otrzymanej ofercie faktycznie były 2 oferty cenowe.
Cena SPECJALNA brutto : 52 000 zł
Dostępny od ręki. Kolory : czarny, srebrny.

Cena SPECJALNA brutto : 50 000 zł
Dostępny maj/czerwiec 2011. Kolory : czarny.

Powyższe ceny dotyczyły dokładnie tej samej wersji samochodu. Różnica polegała jedynie na terminie odbioru. Płacąc 52 000zł mogliśmy odebrać samochód od razu. Jednak zdecydowaliśmy się odebrać auto na koniec maja oszczędzając 2 000zł. W firmie posiadamy inne samochody (w ilości 3 sztuki) i czas oczekiwania około miesiąca na dodatkowy samochód nie był problemem.
Przy zapytaniu skierowanym z mojej strony, po otrzymaniu oferty cenowej, do Kierownika salonu skąd taka cena (różnica w stosunku do innych salonów wynosiła około 3 000zł) wyjaśnił, że Ford Polska wprowadza nowy model samochodu Ford Focus a w magazynach są jeszcze modele z poprzedniej generacji. Aby wysprzedać zapasy przed faktycznym rozpoczęciem promocji nowego modelu zrobili ofertę specjalną. Takie wyjaśnienie było dla mnie jak najbardziej jasne i zrozumiałe. Podczas rozmowy telefonicznej nie było mowy, że oferowany samochód wersja Trend z pakietem Gold X nie posiada wyposażenia przypisanego wersji Trend z pakietem Gold X.

2. W podpisanej przeze mnie ?Umowie ? zamówienie nie ma zapisu typu: samochód nie posiada systemu ESP, jak również informacji, że nie ma też innych elementów wyposażenia, które to standardowo są montowane w Fordzie Focus wersja Trend. Jest natomiast napisane, że zamawiam Ford FOCUS II wersja Trend z pakietem Gold X.

3. W rozmowie z pracownikiem infolinii Ford Polska otrzymałem zapewnienie, że wszystkie samochody Ford Focus w wersji Trend zawierają ESP w standardzie więc klient nie może dodatkowo zamawiać ESP z dopłatą czy też bez dopłaty.

4. Ford Focus standardowo zawiera również Jeden Inteligentny System Bezpieczeństwa IPS, na który składa się 13 punktów wyposażenia. System ten jest wymieniony w każdej specyfikacji technicznej czy opisie odnośnie pojazdu Ford Focus. Cała specyfikacja systemu IPS znajduje się poniżej oraz w załączniku do niniejszego pisma w elektronicznej wersji katalogu.


Oto najbardziej newralgiczne i sporne punkty systemu IPS:
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) i układ kontroli trakcji (TCS)
- Układ ABS
- Czołowe i boczne poduszki powietrza dla kierowcy i pasażera z przodu
- Mocowanie fotelików ISOFIX


Jak się później okazało dealer forda z Siedlec posiada ?swój własny Inteligentny System Bezpieczeństwa?, który zawiera tylko elementy wyszczególnione w załączniku do umowy ? zamówienia.
We wspomnianym załączniku, pod hasłem ?Bezpieczeństwo? znajdują się następujące elementy:
- Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS):
- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
- Boczne belki wzmacniające drzwi
- Immobiliser PATS
- Światła awaryjnego hamowania ? włączone automatycznie w przypadku nagłego hamowania
- Przednie fotele ? o profilu zapobiegającym wysunięciu się spod pasów, zagłówki z regulacją wysokości.

Z wypowiedzi kierownika salonu wynika, że wszystkie podpunkty znajdujące się po podpunkcie ?Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS):? tyczą się nie głównego hasła ?Bezpieczeństwo? ale właśnie wspomnianego systemu IPS ponieważ na końcu owego punktu jest dwukropek. Niestety brak jest kolejnego wcięcia czy podpunktu a niezgodność kolejnych elementów z oryginalną specyfikacją świadczy tylko i wyłącznie o omyłkowym wstawieniu wspomnianego znaku ?:?. Jednak idąc przez chwilę rozumowaniem firmy w samochodzie nie powinien występować ?Układ ABS? ponieważ brak go w wyszczególnieniu dealera podobnie jak ?Nowoczesne bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa?, których również nie znajdziemy na liście wyposażenia a są zamontowane w samochodzie. Samochód nie powinien być również przetestowany na obecność alergenów a jednak jest (o czym świadczy naklejka na tylniej szybie). Podążając dalej tą samą drogą ?Immobiliser PATS? zawiera się w systemie IPS, niestety w specyfikacji Ford Polska takiej informacji brak podobnie jak ?Boczne belki wzmacniające drzwi? ? tego elementu również nie znalazłem w systemie IPS Ford Polska. Idąc jeszcze dalej w haśle Funkcjonalność i stylizacja widnieją Stalowe obręcze kół 15? a w pakiecie GOLD X (specyfikacja dostępna na stronach Ford Polska) dodatkowo wymienione są Aluminiowe obręcze kół 16? ? rozumując na zasadzie to co jest wypisane w zamówieniu to jest w samochodzie a co nie jest wyszczególnione w zamówieniu tego nie ma, dealer zapomniał dołączyć również stalowych obręczy kół. Oczywiście jest to całkowicie niedorzeczne rozumowanie ale z wypowiedzi kierownika oraz właściciela salonu, tego typu rozumowanie należałoby przyjąć.
Również patrząc na dodatkowy Pakiet Gold X, pod którym brak jest wyszczególnionych elementów należało by przyjąć, że ów pakiet nic nie zawiera.




Patrząc na tłumaczenia się przedstawicieli jak i właściciela dealera, moim zdaniem, jest to tylko i wyłącznie próba uniknięcia odpowiedzialności oraz zbycia klienta.
Wyszczególnione, w Umowie ? zamówienie punkty, są tylko i wyłącznie zabiegiem marketingowym. Główną bazą informacji odnośnie wyposażenia samochodu jest jego wersja (w tym przypadku Trend) oraz pakiet wyposażenia dodatkowego (tu GOLD X).


We wszystkich oficjalnie dostępnych materiałach informacyjnych tak u dealerów marki Ford jak i na stronie internetowej Ford Polska dotyczącej wspomnianego modelu jako wyposażenie STANDARDOWE występuje elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy tzw. ESP. Nigdzie natomiast nie ma informacji, że wspomniany układ jest dostępny tylko w niektórych modelach, tylko w jakimś okresie czasowym czy za dopłatą. Przy zamawianiu samochodu nie widziałem tym samym potrzeby ?specjalnego? domówienia układu ESP ponieważ taki układ w tym modelu jest. Przy zamawianiu samochodu 5-cio drzwiowego nikt przecież nie zamawia każdych drzwi osobno.
Również na stronie internetowej dealera z Siedlec w opisie poszczególnych wersji samochodu Ford Focus jasno jest określone co w standardzie zawiera samochód Ford Focus wersja Trend, pakiet Gold X

Aby potwierdzić informacje dostępne na stronach internetowych marki Ford udaliśmy się do jednego z salonów sprzedaży w Gdańsku. Sprzedawca utwierdził nas, że auto w wersji wyposażenia Trend musi zawierać elementy wersji Trend a nie jakiejś innej w dodatku niesprecyzowanej. Dodatkowo po spojrzeniu na rejestrację a w zasadzie na ramkę mocującą, gdzie widnieje nazwa i adres sprzedawcy - dealera i po potwierdzeniu przez moją żonę, że to w tej firmie odebraliśmy ów samochód stwierdził, że nie jesteśmy pierwszymi osobami, które przyjeżdżają do ich salonu z pytaniem czy ich samochód na pewno posiada wyposażenie odpowiednie do wersji. Sprzedawca stwierdził również, że wśród pytających były osoby, które zakupiły swoje samochody w salonie w Siedlcach (Sprzedawca nie wymienił oczywiście ilości osób, ani nazwisk tych osób, ani nazwy salonu).

Jak w takim razie oficjalny dealer samochodów marki Ford może sprzedawać auto w danej wersji z zupełnie innym wyposażeniem niż sam oferuje na swojej stronie internetowej czy we własnych cennikach?
Moim zdaniem jest to jawne wprowadzanie klientów w błąd!

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Toyota Aygo

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-08-04 | 15:55

Dealerzy mają armię prawników i trudno się z nimi wojuje ale wygrać można, tylko Pan musi mieć wszystko na papierku. Ma Pan prawo skorzystania z prawa do rękojmi (Kodek Cywilny) a uprawnia to do odstąpienia od umowy poprzez złożenie sprzedawcy oświadczenia. Niech pan skorzysta z porad rzecznika UOKiK w swoim mieście. Rzecznik powinien pomóc albo sam będzie interweniował w tej kwestii. Może Pan tez skontaktować się z autorami, którzy prowadza program turpo kamera w pewnej telewizji mogą pomóc w każdym bądź razie nie zaszkodzą . Powodzenia i życzę wytrwałości.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017