mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Ford Focus

Twój samochód - Ford Focus

Obroty biegu jałowego

~Andrzej

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-06-30 | 19:16

Witam! Ford Focus MK1 – benzyna 1,6.nMam wielki problem z obrotami biegu jałowego. W trakcie jazdy, po wrzuceniu na luz, niekiedy silnik gasł – nie był w stanie podnieść obrotów do odpowiedniej wartości.nFachowiec pierwsze co stwierdził, że alternator podaje zbyt wysokie napięcie – wymieniony został regulator napięcia.nCzyszczenie, a później wymiana silniczka krokowego nie dała pozytywnych efektów.nJedyny sukces, to że silnik przestał zatrzymywać się podczas jazdy.nJednak podczas pracy na biegu jałowym, silnik wykazuje bardzo nierówną pracę, dochodzącą nawet do 70-80 obr/min.nPraca na wyższych obrotach jest normalna, przyśpiesza pozytywnie.nDodam jeszcze, że stało się to po tym jak auto stało przez trzy dni bez akumulatora.nPodpowiedziano mi, że powodem problemu, może być czujnik temperatury płynu chłodniczego (!).nPonoć z cztero pinowego gniazda czujnika, dwa przewody biegną do wskaźnika temperatury w kokpicie, a kolejne dwa do sterownika (komputera).nPo podłączeniu zewnętrznego komputera, nie widzi on żadnych problemów, wyświetla jednak temperaturę silnika w przedziale 105-107 °C. Podczas gdy wskaźnik w kokpicie, wskazuje poprawną wartość.nPrawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury, powoduje to że sterownik (komputer) widząc tak wysoką temperaturę, stara się uniknąć uszkodzenia silnika i tego efektem jest nierówna praca na biegu jałowym – to podpowiedź.nProszę – powiedzcie, czy to możliwe? Jeśli nie, to jaka może być inna przyczyna problemu?nJeszcze jedno – w którym miejscu, znajduje się czujnik temperatury silnika.nPozdrawiam!

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Toyota Aygo

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-06-30 | 20:27

No to mamy quiz spróbuje tak z grusza odpowiedzieć. Nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym to samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika. Najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej a mianowicie niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica, itd. Zanim wymienisz wszystkie części, wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego. A tak na marginesie, falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową.

lukka16

Motomaniak

lukka16

Miasto: Rybnik

Auto: Dacia Duster

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-05 | 16:20

Witam
Miałem ten sam problem w focusie rocznik 1999 z silnikiem   1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS) przebieg 92tyś. (cały czas w jednym domu :) )
, z tym,że mi silnik gasł lub obroty spadały do zapalenia kontrolki zapłonu jak był zagrzany nie do końca tak po przejechanych 2-4km. jak zagrzał się bardziej to było to zadziej występujące.
Wykonałem w godzinę.
1. czyszczenie silniczka krokowego.(był czysty przed rokiem czyszczony)
2. czyszczenie przepustnicy.(była czysta przed rokiem czyszczona)
3. czyszczenie przewodów elektrycznych MASY silnika bodajże w trzech miejscach. (znalazłem pokryte nalotem styki)
Nie mogę na 100% zapewnić po której wykonanej czynności ustąpiły te objawy, pewne jest to, że od kwietnia nie zgasł ani razu.
Poprzednio wykonywałem już dwie pierwsze czynności kilkakrotnie lecz poprawa była nikła lub krótkotrwała. (wydawało mi się że jest lepiej)
Zapraszam do większej dyskusji na forum użytkowników Focusów i Fordów ogólnie.
http://www.focusklubpolska.pl/index.php?/=Zrobsam
lub
http://forum.fordclubpolska.org/index.php
Pozdrawiam (szerokości)

~kumi

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-11-27 | 20:39

masz pęknięte lub sparciałe przewody gumowe(trójnik) pod kolektorem ssącym odprowadzają opary ze skrzyni korbowej.Zapal auto jak dodasz gazu pewnie je zasysa i nie mają prześwitu.rada nie wolno dorabiać sobie ich sam,muszą być pod odpowiednim kątem kup w serwisie około 60zł.kupuj bez zaworka

~focus mk 1

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-03-13 | 22:22

O jakim trojniku mowa? ja mam tkak ze jak sie zagrzeje do temperatur na pion wskaznik to obroty wolne sa duzo za niskie ale auto nie gasnie.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017