mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Ford Focus

Twój samochód - Ford Focus

problem z zapaleniem

slonik

Nowicjusz

slonik

Miasto: Dąbrowa Tarnowska

Auto: Ford Focus

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-11 | 14:40

Witam.Posiadam Focusa 2004 MKI.Mam problem z zapaleniem go.Wkladam kluczyk,przekrecam wszystkie kontrolki mi swieca a nie chce wogole zakrecic tak jakby cos nie dochodzilo albo rozrusznik albo podobno jakis atomat od rozrusznika.Prosze o jakas porade jak mial ktos podobno problem.Dziekuje z gory.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Toyota Aygo

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-11 | 17:53

Jeśli kompletnie nic się nie dzieje, trzeba zacząć od akumulatora i stopnia jego naładowania. Większość rozruszników nawet nie drgnie, jeśli akumulator ma napięcie niższe niż 10V.
Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada siłę elektromotoryczną 12, 6 V, minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) 11, 8 V, prawidłowe napięcie ładowania - minimalne 13, 9 V - maksymalne 14, 5 V, napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14, 7 V.
Niski poziom naładowania akumulatora nie oznacza, że jest on uszkodzony. Być może rozładował się podczas wielu nieudanych prób odpalenia silnika. Albo jakiś czas wcześniej przestał działać np. alternator i akumulator się nie ładował. Tak czy inaczej należy go naładować (prostownikiem) i sprawdzić czy była to przyczyna usterki.
Można też spróbować z innym akumulatorem albo z prostownikiem. Jeśli silnik normalnie odpali to przyczyną był brak odpowiedniego napięcia. Jeśli akumulator poprawnie się ładuje, należy sprawdzić, jakie wartości prądów wychodzą a systemu ładownia.
System ładownia, który działa poprawnie, powinien podawać napięcie ładowania około 14V na luzie i przy wyłączonych światłach i innych urządzeniach elektrycznych (np. radio). Gdy tylko odpalimy silnik napięcie powinno na chwilę wzrosnąć o 2V i opaść, przyjmując stałą wartość. Dokładna wartość napięcia może się różnić w zależności od stopnia naładowania akumulatora, obciążenia układu elektrycznego i temperatury. Im niższa temperatura tym wyższe będzie napięcie ładowania.
Jeśli układ ładowania nie daje poprawnego napięcia, to wadliwy jest alternator lub regulator napięcia. Można zrobić szybki test podłączając alternator do akumulatora z pominięciem regulatora. Albo przetestować alternator u elektryka. Jeśli napięcie ładowania wzrośnie po ominięciu regulatora, problem leży właśnie w regulatorze (albo w elektronicznym układzie sterowania, jeśli to regulator elektroniczny). Jeśli jednak napięcie pozostaje bez zmian, winny jest alternator.
W takim przypadku najczęstszą przyczyną są uszkodzone jedna lub więcej diod alternatora, co powoduje spadek na wyjściu. Alternator nadal będzie ładował, ale nie wystarczająco mocno by utrzymać maksymalne naładowanie akumulatora. Jeśli podejrzewamy uszkodzenie diod, najlepiej to zdiagnozować na aparaturze do analizy układu ładowania.

~zbyszek59

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-12 | 08:45

Miałem te same objawy w moim fokusie MK1 r.2004 opisane j.w.. Po wymianie akumulatora wszystko było OK. Oczywiście mój akumulator miał aż 7 lat.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017