mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Kia Sportage

Twój samochód - Kia Sportage

Czujniki w kołach

~Anita

Zgłoś komentarz do moderacji 2015-01-24 | 16:08

Witam kupiłam Kia Sportage 2,0 CRDI i pojawił mi się błąd w postaci czujników kół nawet po zainstalowani na komputerze nadal wyskakuje powiedziano mi aby spróbować pobudzić czujniki, dlatego szukam gdzie mogę to zrobić w wielkopolskim???? Proszę o pomoc muszę się pozbyć tego błędu chyba że ktoś ma inną propozycję!!!!Dzięki

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Toyota Aygo

Zgłoś komentarz do moderacji 2015-01-25 | 12:02

Prawdopodobnie Kie mają taki sam układ. Troszeczkę teorii: UKŁADU MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS)
1. Opis:
AL: Autorejestracja (Auto Learning)
CAN: Magistrala CAN (Controller Area Network)
TPMM: Elektroniczny moduł sterowania układem TPMS (Tire Pressure Monitoring Module)
IC: Tablica wskaźników (Instrument Cluster)
LF: Niska częstotliwość (Low Frequency)
LFI: Inicjator niskiej częstotliwości (Low Frequency Initiator)
MIL: Lampka sygnalizacji usterek (MIL) (Malfunction Indicator LED)
RF: Częstotliwość radiowa (Radio Frequency)
WE: Elektronika koła (Wheel Electronic)
WU: Moduł koła (Wheel Unit)
Układ TPMS monitoruje ciśnienie i temperaturę panujące w każdej z opon pojazdu i odpowiada za rozpoznawanie sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. W przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury, moduł układu włącza jedną z dwóch lampek ostrzegawczczych układu na tablicy wskaźników oraz jedną lub więcej diod LED wskazujących konkretne opony pojazdu. Jednocześnie moduł TPMM monituje prawidłowość sygnałów wejściowych i wyjściowych układu. Układ TPMS monitoruje ciśnienie opon również na postoju.
Moduł TPMM analizuje dane przesyłane przez czujniki układu, na ich podstawie określa stan opon i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wysyła przez magistralę CAN sygnały ostrzegające kierowcę.
2. Funkcje układu
Wartości progowe ostrzegania
Ostrzeganie zwykłe
Moduł ma zapisane w pamięci wartości progowe ciśnienia opon, których zmiana nie może wynikać wyłącznie ze zmian temperatury, a zatem wskazuje na nieprawidłowość, o której należy poinformować kierowcę. Wartości te dotyczą zarówno opon kół przednich, jak i opon kół tylnych pojazdu. Jeżeli ciśnienie w oponie danego koła jest niższe od ciśnienia minimalnego dla opony tego koła, na tablicy włącza się lampka ostrzegawcza układu TPMS oraz wskazanie danej opony. Ostrzeżenie włącza się, jeżeli ciśnienie w oponie wynosi 211 [kPa] lub mniej.

Układ TPMS może ostrzegać o zbyt niskim ciśnieniu w oponie, którego powodem może być bardzo niska temperatura zewnętrzna.

Szybka utrata ciśnienia
Funkcja ta dostępna jest wyłącznie podczas jazdy – nie jest dostępna na postoju. Dzięki temu układ nie ostrzega o znacznym spadku ciśnienia, kiedy na postoju z opony spuszczane jest powietrze.
W przypadku wykrycia gwałtownego spadku ciśnienia w oponie, czujnik danego koła wysyła specjalny sygnał. Po odebraniu takiego sygnał moduł układu czeka na przesłanie drugiego sygnału tego typu, obliczając na ich podstawie szybkość spadku ciśnienia. Jeżeli ciśnienie spada o ponad 20 [kPa/min], kierowca ostrzegany jest o szybkim spadku ciśnienia w oponie z opóźnieniem nieprzekraczającym 60 [s].
Inicjalizacja
W fazie inicjalizacji moduł układu TPMS określa, które czujniki kół należą do danego pojazdu.
W pamięci modułu zapisane są identyfikatory czujników, na podstawie których moduł określa, czy odbierane sygnały radiowe wysyłane są przez czujniki tego pojazdu.
Moduł analizuje wyłącznie sygnały czujników należących do danego pojazdu i ignoruje sygnały czujników zamontowanych w innych pojazdach.
Inicjalizacja składa się z dwóch faz: auto-rejestracji i auto-lokalizacji.
1. faza inicjalizacji: auto-rejestracja
Auto-rejestracja (AL – Auto Learning) rozpoczyna się za każdym razem, kiedy najpierw pojazd stoi wystarczająco długo, by można było zmienić lub przełożyć koło, a następnie jedzie ponownie z prędkością, która powoduje wysyłanie sygnałów przez czujniki układu TPMS.
Podczas auto-rejestracji moduł sterujący układem analizuje wszystkie sygnały identyfikacyjne, odebrane od czujników i rozpoznaje, na zasadzie oceny statystycznej, kody identyfikacyjne wysłane przez czujniki zamontowane w pojeździe. Jeżeli rozpoznawane są nowe (nieznane) kody ID, ich dalsze pojawianie się jest od tej pory monitorowane.
Aby odróżnić sygnały czujników zamontowanych w danym pojeździe od sygnałów wysyłanych przez czujniki sąsiednich pojazdów, w tej fazie moduł porównuje przyspieszenie kół wykrywane przez czujniki układu z prędkością pojazdu.
Jeżeli pojazd jedzie z prędkością powyżej 25 [km/h], moduł określa czujniki zamontowane w pojeździe po odebraniu 8 sygnałów radiowych czujników.
2. faza inicjalizacji: auto-lokalizacja
W tej fazie moduł układu TPMS dokładnie określa lokalizację czujników w pojeździe.
Dokonywane to jest w oparciu o analizę charakterystyk fal radiowych o częstotliwości 125 [kHz], wysyłanych przez czujniki. Fale te są odbierane przez moduł TPMM.
Lokalizacja czujników odbywa się na zasadzie klasyfikacji sygnałów identyfikacyjnych czujników, w następującej kolejności:
0. Koło lewe przednie
1. Koło prawe przednie
2. Koło prawe tylne
Po aktywacji inicjatorów układ czeka na potwierdzenie, czy czujniki kół wysyłały sygnały po sygnale inicjującym, wysłanym przez czujnik lewego przedniego koła. Po odebraniu takiego potwierdzenia, dany sygnał identyfikacyjny przyporządkowywany jest do zainicjowanego czujnika koła.
Lokalizacja czujnika koła, który wysłał sygnał nie po sygnale inicjującym czujnika lewego przedniego koła, określana jest po fazie auto-rejestracji.
Rejestracja czujników
Uwaga
Jeżeli po wymianie czujnika lub odbiornika układu TPMS nie zostanie przeprowadzona rejestracja czujnika/czujników za pomocą skanera GDS, układ TPMS nie działa.

1. Podłączyć skaner GDS do pojazdu i wprowadzić numeru VIN i model pojazdu
2. Wybrać model pojazdu i przeprowadzić procedurę rejestracji, zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie skanera GDS.
Uwaga
Podczas wykonywania wszelkich czynności przy oponach należy uważać, by nie uszkodzić czujników układu TPMS — przede wszystkim NIE WOLNO odkręcać nakrętek ani wpychać czujników w koła, ponieważ może to doprowadzić do ich uszkodzenia.
a. Przed założeniem opony należy upewnić się, czy czujnik układu TPMS jest prawidłowo zamontowany i przykręcony do obręczy.
b. Otwór wlotowy powietrza do czujnika nie może być nawet w najmniejszym stopniu
zasłonięty przez smar, olej, pył ani żadne ciało obce.
c. Uważać, by nie uderzyć ani nie zaczepić żadnym narzędziem o czujnik układu TPMS.
d. Uważać, by podczas zakładania opona nie naciskała czujnika – może się z nim stykać
dopiero po założeniu opony na obręcz.

To tak z grubsza, jak widać musisz sie udać do ASO Kii oni posiadają program który usunie twoją dolegliwość.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017