mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Lada Niva

Twój samochód - Lada Niva

wspomaganie kierownicy w nivie

~rynio

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-10-15 | 21:30

Witajcie
Długo się zastanawiałem czy się z kimś podzielić problemem ale myślę, że powinienem.
Nabyłem nivkę 1,7i dwa lata temu do użytku własnego na ryby jako drugie auto.
Lecz wszędołaz fajny tylko brakowało mu wspomagania chociarz nie należe do cieniasów to po dłuższej wolnej jeżdzie na wertepach rece miałem po kolana.
Krótko mówiąc przeleciałem internet wzdłóż i w szeż i praktycznie nie znalazlem, żadnego prostego i modrego a zarezem taniego rozwiązania tego problemu.
Wszystkie pomysły zastosowania wspomagania od Poldka czy Twingo lub Clio to mżonki,
a pojęcie mam z racji wykonywanej profesji.
Lecz co się okazuje, że ideałem rozwiązania tego problemu jest zastosowanie kompletnego wspomagania wraz z kierownicą i drążkiem kierownicy od rodzimego fiata seiciento po małym skróceniu drążka z przegubami o 4 cm i małej kosmetyce spawlniczej
Ponadto trzeba dorobić parę wsporników i podłaćyć niezalezny komputer wspomagania
Mi to zajęło dwa popołudnia ale jaka frajda, po włączeniu zasilania czyli zapłonu kręcenie kołem kierownicy jest dosłownym głaskaniem mydełka "fa" istny bajer poprostu nie to auto.
Ponadto promień skrętu w wersji bez wspomagania był o 30% większy niż jest teraz a to z racji opóżnienia wykonywania manewru / w zależności od możliwości fizycznych kierowcy/. Teraz wywijam nivką prawie w miejsu skręt nie dużo większy od Volkswagena który prawie zawraca w miejscu
Polecam to rozwiązanie, jak na terenówkę niedrogo bo całkowity koszt to ok 800zł części no i własna inicjatywa lub kolegi z gumówką i migomatem.




strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

elektryk

Nowicjusz

Miasto: Kraków

Auto: Lada Niva

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-11-01 | 15:03

Bardzo proszę kolegę ~rynio o kontakt na PW w sprawie wspomagania Niva 1.7

~jacek

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-11-01 | 15:56

witam Rynio mam pytanie to wspomaganie kierownicy do nivy założyłeś elektryczne, czy z pompą

~Rynio

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-12-18 | 23:41

Witaj
Wspomaganie o którym pisałem jest oczywiście elektryczne , bo to jest najprostsze rozwiązanie i nie wymaga skomplikowanych ingerecji w układ jezdny.

pozdrawiam

~NivaFan

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-01-20 | 09:43

Witam,
bardzo proszę Rynia o kontakt w sprawie wspomagania kierownicy w Nivie.
Mail do kontaktu: nivafan@o2.pl
Pozdrawiam!
Krzysiek

~waldek

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-01-24 | 17:57

Pomysłodaeca tego patentu to potencjalny morderca. Jeśli rozwali sobie łep na drzaewie to dobrze, ale jak walnie w kogoś to zrobi krzywde niewinnemu człowiekowi. Trzeba być debilem technicznym żeby montować elementy układu kierowniczego z małego autka do samochodu terenowego. Zdecydowanie odradzam tego typu patenty.

Yacho

Nowicjusz

Miasto: Elbląg

Auto: Lada Niva

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-01-31 | 05:47

Przyznaje Waldkowi racje w 100%.Jakiekolwiek przeróbki w układzie kierowniczym z migomatem w ręku są niedozwolone.Auto może zostać wycofane z ruchu.Moja Ładzianka to Niva 1.7i 4x4 z 2004r.Bez fabrycznego wspomagania i faktycznie na początku miałem zastrzeżenia co do łatwości obracania kierownicą.Z zawodu jestem mechanikiem,nie fachowcem i szybko doszłem co jest.Po prostu Iwan nie napełnił olejem przekładni kierowniczej do wymaganego poziomu,czyli pod sam korek wlewowy który znajduje się na górnej częsći przekładni i jest to korek na klucz 8mm.Dostep do korka jest "fenomenalny'.Po uzupełnieniu przekładni olejem jak najgęstszym np.80W/140 kierownica zaczeła się obracać dużo lżej.Z doświadczenia wiem,że jeszcze opór w obrocie kierownicy w Nivie może być przyczyną uszkodzonych osłon gumowych sworzni zwrotnic,drążków ukł.kierowniczego lub za mocno skręcona oś w wsporniku ukł.kierowniczego.Jeżeli te rzeczy są sprawdzone to nie można mieć roszczeń,że fajera w Nivie ciężko się obraca.Oczywiście jak stoisz w głębokim błocku i na siłe obracasz kierownicą to i najlepsze wspomaganie Ci nie pomoże.

~rynio

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-03-09 | 23:25

Do szanownego Pana Waldka weż kolego wydaj parę groszy na odpowiednie badania i sprawdż na odpowiednim zakładzie z odpowiednimi przyżądami siły skręcania skrajnego zrywalnego kolumny kierownicy nivy i fiata seicento a jak bedziesz miał wyniki to się wtedy wypowiadaj i wyzywaj ludzi od morderców. Materiały wykorzystane do budowy układu kierowniczego nivy na dobrą sprawę nie powinny być dopuszczone do obrotu w uni a to auto jakoś posiada homologację,Poprostu weż w rękę kolumnę kierownicy nivy i fiata to zobaczysz o czym mówię bo widzę, że bladego pojęcia nie masz jaka jest jakość materiałów, a tak apropo prowadzę zakład produkcyjno kooperacyjny podobnych elementów ponad 20 lat i nie narażąłbym innych gdybym nie miał peności sprawy, Moja niva ma zrobione badania techniczne pod tym kątem i została dopuszczona do ruchu, i tyle w temacie

~rynio

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-03-10 | 23:36

Taka mała dygresja dla znawców tematu Pana waldka i Pana yacho
Fiat secento początek produkcji 1998r z ciągłym rozwojem i modernizacją modeli, waga /masa własna/ wersji Elettra wynosi 1200kg układ kierowniczy elektryczny z modelu 1,1l wytrzymałość materiałów użytych wg klasyfikacji śrub 10,9 /bo tak najprościej będzie Panom wytłumaczyć z uwagi na ich poziom wiedzy technicznej w temacie/
Łada Niva początek produkcji 1977r bez większych zmian produkowana do dnia dzisiejszego z pogorszeniem się jakości użytych materiałów, masa własna 1210kg wytrzymałość materiałów użytych do produkcji układu wg klasyfikacji 5,8
Myślę, że w tym przypadku jak schudnę 10 kg to będę mógł dalej ujeżdzać swoją nivkę, bo badania techniczne dopuszczające ją do ruchu po modernizacji mam za sobą.

pozdrawiam

Yacho

Nowicjusz

Miasto: Elbląg

Auto: Lada Niva

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-03-15 | 20:42

Panie Rynio co ty mi chłopie za kacapoły piszesz o klasyfikacji wytrzymałościowej układu kierowniczego?Oznaczenia które wziełeś ze śrub 5,8 lub 10,9,a są jeszcze inne np.8,8 to jest symbol twardości śruby.Gdyby w Nivie końcówka drążka miała twardość 5,8 czy 5,6 to gieła by się jak drut.W układzie kierowniczym ważne jest przełożenie przekładni kierowniczej,rozmiar kół i wiele innych spraw.Ale nie będe filozofował.Przeróbki w układzie kierowniczym muszą posiadać atest,zaczynając od koła kierownicy na końcówce drążka koncząc.Przeróbki-Twoja sprawa,ale życzę Ci oby nigdy Ciebie o ten atest nie musiał prosić Pan Prokurator.Wiem,że były w sprzedaży kompletne układy kierownicze ze wspomaganiem do Łady Nivy i one posiadały atest oraz homologacje.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018