mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Opel Astra

Twój samochód - Opel Astra

Problem z układem elektronicznym silnika!!!! Pomocy!!!!

~olek

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-12-11 | 20:30

Witam wszystkich posiadaczy Opelków:-)

Mam gigantyczny problem z elektroniką, przekaźnikami, albo jeden pieron wie, z czym jeszcze. Co dokładnie się dzieje???
Mam Opla Astrę Classic, rocznik 1999 z gliwickiej fabryki. Od nowości samochodzik był własnością moich rodziców. Silnik benzynka o pojemności 1,4 l. Ostatnio założyłem w nim gaz. Pojawił się problem z obrotami na biegu jałowym. Silnik często pracuje tak jakby miał zaraz się zdusić, a po chwili obroty wzrastają. Są takie wahania. Po jakimś czasie to normuje się, ale często ten problem pojawia się na nowo, zwłaszcza jak przerzucam zasilanie na gaz. Mechanicy polecili wymianę silnika krokowego. Zrobiłem. Potem wymieniłem jeszcze sondę lambda i świece. Problem jakby sie zmniejszył. Pojawił się jednak nowy: jak samochód się rozgrzeje i jak mu cisnę pedał gazu, np przy wyprzedzaniu, zaświeca sie ta wredna kontrolka układu elektronicznego silnika (symbol silnika koloru żółtego z błyskawicą w środku). Po tej akcji, jeśli mnie złapie czerwone światło, gaśnie silnik!!!! To jest juz dramat!!!! Coś jakby sie przegrzewało, jakieś ukłądy elektroniczne, albo inne elektryczne cholerstwa:-/. Może ktoś z was miał podobne jaja!!! Napiszcie co waszym zdaniem może być przyczyną tego cyrku.
Dodam, że diagnostykę komputerową silnika robiłem i wyszedł jedynie bląd sondy lambda, który skasowano.

Pozdrawiam i proszę Was o pomoc, bo mechanicy niedługo zrobią z mojego 11-to letniego samochodu nowy, składany z części:-)

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~M.

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-12-13 | 11:22

Sprawdź kopułkę rozdzielacza (dobrze oczyścić i zabezpieczyć przed wilgocią WD40 lub coś podobnego) u mnie pomogło! Ewentualnie (w przypadku pęknięcia obudowy) wymienić na nową około 30-40zł

~Batman

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-01-29 | 13:38

Kolego mi tez się ta kontrolka zapała od dwóch lat.Nie robię sobie nic z tego ponieważ byłm u wielu mechaników i nie mogą nic poradzić. Przy predkości powyżej 120km/h zapala sie jak zwolnie to gaśnie one chyba już tak maja, Pozdrowienia

~krzysztof555

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-01 | 21:20

witam ja mam astreF i miałem identyczny problem tez mi obroty wariowały kontrolka się zapalała i nawet teraz się zapala nie raz tak mnie to wkurzało ze po prostu odłączyłem całkowicie silniczek krokowy ustawiłem mu obroty recznie i jezdze tak juz 3 lata i jest ok

misiak505

Nowicjusz

Miasto: Kraków

Auto: Opel Astra

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-03 | 16:21

witam kolege jeśli masz takie falowanie obrotów to sprawdż sobie czujnik położenia wału korbowego,ja 2lata temu mialem takie problemy az w końcu zgasnął i nie odpalił,pojechalem do elektryka,powiedzial co jest,wymienił czujnik i wykasowal blędy na kompie i asterka hula,mam asterix F 1.6.8V 1997r ;pozdrawiam

~Opel astra 1.4

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-10 | 16:52

Witam ja mialem podobna sytuację jak kupiłem samochód... Co się okazało ta kontrolka związana jest z katalizatorem. Mój znajomy miał taka sama sytuację wymienił katalizator i pomogło

~tom

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-11 | 01:56

Sprzawdz czy cos się tylko nie wypięło/poluzowało. Stki, moze czujniki ytrezba przeczyściś jakieś zawory. Ja w dieslu 20 dti miałem problem z brakiem mocy-baaardzo słabo przyspieszał, mechanicy i diagnostycy podłanczali komp i nie wiedzieli co jest az sam znalazłem usterke-wysunal się sie ceniutki wezyk z pompy podcisnienia ten zasilający strowanie turbiną i zaworem erg.

~Stefanoo

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-11 | 13:41

Witam
Mam problem z wyjęciem akumlatora z Peugeota 308. Przez mrozy się rozładował, więc chciałem zabrać go do domu i naładować prostownikiem. Nie wiem natomiast jak ten akumlator z samochodu wyjąć. Zdjemuje czerwoną osłone i na tym konczą się postępy :( co mam dalej robić? Trzeba odkręcić wszystkie mocowania od kabli i wtedy akumlator wyjdzie?
Proszę o poważne odpowiedzi.
Pozdrawiam

michal39

Nowicjusz

Miasto: Płock

Auto: Opel Astra

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-03-14 | 20:56

Ja dwa miesiące temu pozbyłem się tego problemu z silnikie 1.6 8v, 6 warsztatów i nic i w końcu pewien stary mechanik powiedział żebym wymienił czujnik położnia przepustnicy, wyjaśnił to w ten sposób to astra tu wszystko z czasem się zurzywa jeżdże 3ci miesiąc chodzi idealnie,a jeszcze jedno trzeba uważać przy wymianie niby proste ale można zchrzanić bo jest tam membranka i trzeba na nią uwarzać więc lepiej w warsztacie to od razu przesmarują.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017