mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Skoda Octavia

Twój samochód - Skoda Octavia

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

Skoda Octavia Combi RS: Na mecie

~chychak

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-07-27 | 09:05

no to czekamy na następne, może dla odmiany jakieś audi

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~homonto

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-07-27 | 10:14

Audi to szajs daj spokoj

~chychak

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-07-27 | 10:38

rozumiem że Ty byś wolał Fiata czy może od razu tatę??

kiier

Starszy motomaniak

kiier

Miasto: Wrocław

Auto: Opel Senator

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-07-27 | 13:13

Ludzie, jak dzieciaki w piaskownicy, czyje resoraki lepsze. Się dba, się jeździ.

~Jedrek_TDI

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-07-02 | 01:35

LOl jakie sprawne starsze -nie typu DSG automaty szarpią? Może 30 letnie 3 biegowe z niezmienionym olejem? DSG z początku produkcji bardzo często ulegały awarii szczególnie płyta sterująca i tam to dopiero szarpało jak na rodeo :D
Mam autko z 99r. w automacie 4 biegowymi i raz szarpło po kilkumiesięcznym postoju na zimnej skrzyni zaraz po odpaleniu silnika ruszyłem i raz lekko(ok0,2s) przeciągło przy zmianie z 2 na 3 przy bardzo wolnej jeździe-widać już tłoczki spracowane i zesztywniały(250tys. na blacie i pewnie 2 tyle ujęte) i za małe ciśnienie oleju na koszyki jest podawane. Normalnie podczas jazdy nic nie czuć i nie wiadomo kiedy zmienia bieg, tylko po obrotomierzu widać i pracy silnika.

Gwarancje z niezmienianym olejem skrzynia wytrzyma i nawet bez wymiany przelata 150-300tys. km w sprzyjających warunkach ale później zamiast 250-1000zł za wymianę (niestety tylko częściową) zapłaci się za remont albo i nową skrzynie kilka-kilkadziesiąt tyś. zł, co dla ASO jest jak najbardziej na rękę :)

Ale trzeba nie patrzeć na durne zapisy książek serwisowych o braku wymiany oleju tylko pilnować terminu wymian i skracać jeśli skrzynia pracuje w trudniejszych warunkach. Regularnie sprawdzać poziom oleju i uzupełniać odpowiednim olejem-jak nie wiadomo jakim zalana to nie mieszać tylko całkowicie wymienić i ewentualnie dynamicznie albo 2-3 razy przepłukać. Niestety 100-120tys. km olej wytrzymuje tylko raz.
Kolejne częściowe wymiany już co 50-70tys km przy syntetycznym albo ok 25-30tys przy mineralnym.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017