mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Toyota Auris

Twój samochód - Toyota Auris

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

~Beata

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-21 | 14:52

Zastanawiam się nad kupnem nowego samochodu. Dzisiaj zauważyłam pierwszy raz na drodze auris hybrydę- świetnie się prezentuje. Co o niej sądzą jej posiadacze?

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~danuta

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-21 | 22:20

polecam octavia kombi, prezentuje się równie cudownie, a ma większy bagażnik

~Jano

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-22 | 01:13

Powiem jedno... użytkuje aktualny model Laguny 2.0 DCI 130 KM notabene fajne i wygodne auto oraz Aurisa Hybrydowego i ............wolę jeździć Aurisem....
btw: Spalanie średnio: Laguna 6.5 l ropy, Auris 4.5 l benzyny.

~addam44

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-22 | 09:46

A auto moze wyjasnic o jaka wieksza mase Aurisa hybrydowego mu chodzi?
Bo wg.specyfikacji ze strony Toyota.pl hybryda jest o 10kg lzejsza niz Auris z 2ldieslem.I to mimo ze diesel nie ma automatu i ma ubozsze wyposazenie.

~kulfon

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-22 | 18:28

w mieście ten samochód jest idealnym wzorem do naśladowania: cisza i spokój. dodatkowo auriska jest bardzo przestronna a zużycie paliwa niskie.

~an_ful

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-24 | 12:22

Eksploatuję Aurisa hybrydowego w wersji kombi od 13 miesięcy, przejechałem w tym czasie 24 i pół tysiąca kilometrów. Jestem z tego samochodu bardzo zadowolony i uważam za najlepsze auto, jakie do tej pory miałem. Skrupulatnie zapisuję każde tankowanie i na bazie wyliczeń średnie spalanie za ten okres wynosi 4,95 litra/100 km (dane wejściowe z dystrybutora, ponieważ komputer pokładowy zaniża spalanie o 8%). Najniższe osiągnięte spalanie na baku to 4,1 l/100 km, najwyższe - 6,2. Moje auto wyposażone jest w bezsensownie szerokie opony 225/45 R17. W wersji z oponami 195/65R15 spalanie zapewne będzie niższe. Bardzo sobie cenię w tym aucie ciszę, która panuje podczas jazdy ze stałą prędkością oraz elastyczność - samochód świetnie przyspiesza, aczkolwiek wtedy we wnętrzu jest głośno. Prowadzenie daje dużą przyjemność z jazdy, aczkolwiek zupełnie innego rodzaju niż do tej pory - cieszę się ciszą i płynnością poruszania się.
Kupując to auto należy jednak zwrócić uwagę na pewne jego ograniczenia:
- nie jest w stanie holować przyczepy (podobno jest wersja, która może ciągnąć 350-kg przyczepkę, nie wiem jednak, czy jest oferowana w Polsce)
- Toyota nie zaleca nawet montowania haka holowniczego, więc montaż bagażnika na rowery na hak odpada.
- w okresie zimowym spalanie w jeździe miejskiej wzrasta mniej więcej o litr ze względu na działanie ogrzewania - silnik rzadziej się wyłącza i dłużej się nagrzewa
- do pracy przekładni bezstopniowej trzeba się przyzwyczaić. Albo ktoś zaakceptuje tę charakterystykę albo będzie przez cały czas niezadowolony. Ma ona swoje zalety - w trybie POWER świetna elastyczność i błyskawiczna odpowiedź na gaz i wady - wspomniane utrzymywanie silnika na wysokich obrotach podczas przyspieszania i pokonywania stromych podjazdów.
- bagażnik niby jest bardzo duży, ale otwór załadowczy jest mały. Bardzo trudno jest wsadzić do bagażnika rower górski (koła 26") bez demontażu przedniego koła. W poprzedniej Corolli kombi, mimo mniejszego o 128 litrów bagażnika takiego problemu nie było.
-auto nie nadaje się dla osób, które lubią szybką i dynamiczną jazdę - nie dlatego, że się nim tak nie da jeździć, tylko dlatego że spalanie wówczas znacznie rośnie i dopłacanie do hybrydy traci sens. Podobnie, jeżeli auto ma być wykorzystywane głównie na autostradach i drogach szybkiego ruchu - wówczas lepiej kupić diesla. Podczas jazdy autostradowej przy prędkości licznikowej 130 km/h spalanie wynosi około 5,5 litra/100 km, przy prędkości 140 km/h - przekracza 6.
We wszystkich testach piszą też o identycznej pojemności bagażnika jak w wersji zwykłej - nie jest to prawda! W wersji benzynowej i dieslowskiej z prawej strony bagażnika znajduje się głęboki schowek o pojemności na oko 6 litrów, gdzie można dać np. gaśnicę i apteczkę. W wersji hybrydowej jest on zajęty przez akumulator 12 V.
Koszt przeglądu - około 100 złotych droższy od przeglądu wersji benzynowej. Mnie się udało przy kupnie wynegocjować 2 przeglądy za darmo! :)
Przy uwzględnieniu uwag jak wyżej - auto bezwzględnie polecam. Wedle moich wyliczeń dopłata do hybrydy zwróci mi się w okolicach 100 000 km.

~Stella

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-24 | 17:00

A czy ta auris hybrydowa to jest tez dostepna w wersji hatchback? czy combi?
rodzice namawiaja mnie na hybrydowe auto ale zastanawiam sie ktore by wybrac :)

~malutka

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-24 | 22:06

hybrydowy auris touring sports to idealny wybór na rodzinny samochód. ja z mężem i dziećmi właśnie takim autem dojechaliśmy w tym roku do Włoch i powiem szczerze, że nie wydaliśmy na benzynę dużo, bo auto na prawdę mało pali, a do teog jest pakowne i jeździ sie nim bardzo komfortowo.

~Monia

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-25 | 14:48

Ogromnie mi się ten samochód podoba. Idealny na auto rodzinne, ale jako służbowe ten auris też daje radę. A to co mnie rozwala najbardziej to fakt, że wśród tak niezawodnych toyot, to własnie ich hybrydowe odmiany są najbardziej bezawaryjne.

~Antoni

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-08-29 | 12:04

uwielbiam sportową wersje tego auta. Świetnym rozwiązaniem było połączenie hybrydy i wersji sportowej. Toyota auris nabrała nowego znaczenia.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017