mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Technika i podobne

Technika i podobne

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

xDrive - napęd na cztery koła

~psq

Zgłoś komentarz do moderacji 2008-02-07 | 17:19

xDrive można uplasować na 3 miejscu jeśli chodzi o systemy AWD. 2-gie miejsce dla Quattro ze stajni Audi. Pierwsze bezapelacyjnie dla Subaru S-AWD z systemem VDC. Ciekawostką jest to, że cała trójka stosuje praktycznie to samo rozwiązanie: wielotarczowe hydrauliczne sprzęło LSC (Limited Slip Clutch). Audi, podobnie jak wielu producentów stosuje moduł Haldex LSC. Subaru i BMW bliżej przynajmniej mnie nieznane (być może własnej konstrukcji lub innych firm).

Rozumiem, że autor nie zagłębiał się w praktykę. Działanie xDrive jest odczuwalne dla kierowcy i wewnątrz auta słychać i czuć reakcję systemu. Podobnie jak przy ABS. Szybkość reakcji nie wynosi kilku milisekund a około 150-220 ms lub okolo 1/6 obrotu koła, czyli wolniej niż u S-AWD i Quattro (150-170 ms/1/7 obr koła). Wynika to głównie z faktu zastosowania sprzęgła LSC pomiędzy skrzynią a wałem Cardana a nie między wałem Cardana a dyferencjałem tylnej osi. Z fizyki wiadomo, że obracający się wał, ważacy kilka kilogramów, ma również swój moment bezwładności i to wydłuża czas reakcji systemu. Dostępne w internecie nagrania testów porównawczych mówią same za siebie. Świadomy użytkownik auta wie, że auto pokonujące perfekcyjnie zakręt w drifcie różni się znacząco od auta pokonującego ten sam zakręt bez z minimalnym poślizgiem a przy tej samej prędkości. Polecam nagrania z toru w Arjeplog. Pozdrawiam

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~Rozumiem, że autor nie zagłębiał się w prakty

Zgłoś komentarz do moderacji 2008-06-27 | 19:14

Rozumiem, że autor nie zagłębiał się w praktykę. Działanie xDrive jest odczuwalne dla kierowcy i wewnątrz auta słychać i czuć reakcję systemu. Podobnie jak przy ABS. Szybkość reakcji nie wynosi kilku milisekund a około 150-220 ms lub okolo 1/6 obrotu koła, czyli wolniej niż u S-AWD i Quattro (150-170 ms/1/7 obr koła). Wynika to głównie z faktu zastosowania sprzęgła LSC pomiędzy skrzynią a wałem Cardana a nie między wałem Cardana a dyferencjałem tylnej osi. Z fizyki wiadomo, że obracający się wał, ważacy kilka kilogramów, ma również swój moment bezwładności i to wydłuża czas reakcji systemu. Dostępne w internecie nagrania testów porównawczych mówią same za siebie. Świadomy użytkownik auta wie, że auto pokonujące perfekcyjnie zakręt w drifcie różni się znacząco od auta pokonującego ten sam zakręt bez z minimalnym poślizgiem a przy tej samej prędkości. Polecam nagrania z toru w Arjeplog. Pozdrawiam

Podpis: Dodaj komentarz:

~Robert

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-11-23 | 09:06

Prosze o porade: jadac na stacje diagnostyczna i rolki testujace hamulce x-drivem jak prawidlowo powinna byc wykonana ta czynnosc? Czy wjezdzajac na zwykle rolki uszkodzimy naped? Czy rolki powinny byc pod 4 kolami? czy jedno kolo na rolce ma sie krecic w prawo a drugie w lewo na tej samej osi? co wybrac? jakiej stacji diagnostycznej szukac?

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2014