mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Zaloguj się

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Branża motoryzacyjna w Polsce

Branża motoryzacyjna w Polsce

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

MAN "pozbył się" STARA

~Polak

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-16 | 23:17

A mnie się to BARDZO nie podoba!
Takie mieliśmy wspaniałe tradycje - a teraz już nic Polskiego w motoryzacji nie ma.
A było nam brać dobry przykład z Czechów, oni potrafili zadbać o swoje 'marki' w motoryzacji.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~romek

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-18 | 20:15

Kto za tym naprawdę stoi?
To, że Sobiesław Zasada odpowiedzialny jest za to, co się stało ze STAR-em, jak również za to, że akcje, które posiada 20 tysięcy pracowników STAR-a nie mają jakiekolwiek wartości nie podlega dyskusji, ale wydaje mi się, że jest to tylko wierzchołek góry lodowej. Myślę, że jakaś komisja Sejmowa powinna zająć się wyjaśnieniem roli, jaką odegrał Sobiesław Zasada w zniszczeniu polskiego przemysłu motoryzacyjnego samochodów ciężarowych. Należałoby wyjaśnić skąd jakiś rajdowiec miał pieniądze na to, aby kupić STARA, Jelcza, Autosana, dwa zakłady w Tczewie, Głowno i SHL w Kielcach. Należałoby zadać pytanie czy nie stały za nim zagraniczne koncerny, które dążyły do przejęcia polskiego rynku i wyeliminowania konkurencji. Jak wiadomo Zakłady w Tczewie kupili od Zasady Amerykanie, STARA kupili Niemcy a kielecką SHL Włosi. Należałoby również wyjaśnić powiązania rajdowca z najwyższymi dygnitarzami ówczesnej SLD, którzy tak jak A. Pęczak i A. Śmietanko osobiście byli zainteresowani tym, aby Zasadzie dobrze się powodziło. Na zakończenie dodam jeszcze, że istnieją uzasadnione podejrzenia, że Zasada nie wpłacił ostatniej raty za kupno STARA a jest to suma niebagatelna, bo 2,5 mln. zł.

~az

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-22 | 08:03

Przypomnę ci jakie to mieliśmy wybitne polskie marki w motoryzacji : Syrena, Żuk, Nysa, Star. Reszta to licencje albo podróbki.

~grzes

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-22 | 09:41

I z tych 4 marek zostało zero. Czesi mieli tylko Skodę i Tatrę, i 50% tych marek nadal funkcjonuje. Nam z polskich produktów zostały oscypki. Chyba w żadnym innym wschodnim kraju nie było takiej pogardy do własnego dorobku jak Polsce. Kiedy w innych krajach kombinowano jak uchronić swój przemysł, u nas kombinowano jak się go najszybciej pozbyć.

~POP

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-22 | 18:38

Ten sprzęt na zdjęciu jest całkiem do rzeczy...
Tylko dlaczego go nie widać jeżdżącego na ulicach?
Czy to jeszcze STAR czy już MAN?
Szkoda że kolejny kawał motoryzacji ginie bezpowrotnie dzięki naszym mądrym politykierom. Pomyśleć, że kiedyś nasze ciężarówki jechały w rajdzie DAKAR, a teraz ludzie w Polsce zasłużeni dla motoryzacji niszczą to co było kiedyś wizytówką Polskiego przemysłu motoryzacyjnego. :-(((

~star

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-22 | 20:17

pojazd na zdjęciu - bardzo dużo ich jeździ po polskich drogach, a raczej bezdrożach - dużo jest ich w polskiej armii, zakładach energetycznych itp...
klapki z oczu a zobaczysz ;-)

~REALISTA

Zgłoś komentarz do moderacji 2009-01-23 | 20:48

NO I DOBZE TEGO UPA DAWNO POWINNI PRZESTAC PRODUKOWAC KTO DZIS BY STAREM JEZDZIL??POZATYM KTO BY KUPIL NA ZACHODZIE STARA??LICZA SIE W SWIECIE GLOBALIZACJI TYLKO MARKI SWIATOWE JAK MAN MERCEDES SCANIA VOLVO JESZCZE RENAULT CHOC NIEWIADOMO CZY SIE TEZ UCZYMA CIEZAROWY BO SILNIKUW JUZ NIE MAJA DOBRYCH.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017