mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Volkswagen Passat

Twój samochód - Volkswagen Passat

Ubytek oleju silnikowego w Passacie B6 1.8 TSI

~Mitos

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-01-16 | 22:31

Mam pytanie. Czy zużycie oleju silnikowego w nowym silniku 1.8 TSI (przebieg 12 tyś km) jest sprawą normalną, czy powinieniem traktować ją jako usterkę silnika. Mój znajomy ma passata z silnikiem 2.0 TSI i w jego przypadku silnik wogóle nie "bierze oleju".
Do tego wszystkiego zauważyłem również spadek poziomu płynu chłodniczego. W serwisie uzyskałem informację, że to normalne. Nie ukrywam, że jak słuszę taką wypowiedź, to odrazu przechodzi mi ochota na wszystko. Poza tym serwisanci zadają takie pytania dot. eksploatacji samochodu, że zwyłky laik może się zorientować, że to jakaś bzdura.
Jeśli ktoś może niał podobny przypadek i może mi doradzić co mam robić będę wdzięczny za odpowiedź

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~KiLeRrosS

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-02-18 | 13:39

Witaj,
U mnie 1.8 TSI w Octavii chleje prawie 1L/3000km i niestety serwis odrzucił reklamację. Wg. norm producenta zużycie w silnikach 1.8 TSI zużycie może wynosić do 0,5L/1000km, a ja mam 0,3L/1000km. Proponuję się przyzwyczaić do nadmiernego zużycie, ponieważ poza nim absolutnie nic innego się nie dzieje (obecnie mam przebieg 28.000km, auto 7-mio miesięczne).

~KiLeRrosS

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-02-18 | 13:43

aaa, byłbym zapomniał, o moim problemie możesz przeczytać na forum, wystarczy że w Google wpiszesz dokładnie:
"1.8tsi zużycie oleju"

pierwsza pozycja :)

pozdrowienia dla Skoda Auto Polska ( SAP )za podejście do klienta, a raczej jego olewanie.

~PeterX

Zgłoś komentarz do moderacji 2010-02-26 | 09:52

Witam
Użytkuję CC 2,0 TSI, w tej chwili ma przebieg 35 tys. km. Salonowo był zalany castrolem SLX LL 5W40, który wymieniłem po 1000 km na taki sam olej do stanu 1/2 na bagnecie. Konieczność dolewki (kontrolka oleju) pojawiła się po 10.000 km, weszło 0,5l do stanu 1/2 na bagnecie, tak więc chyba raczej brał go bardzo mało, w stosunku do tego co tój silnik. A teraz ciekawostka. Nie jestem zwolennikiem przejeżdżania serwisowych 30.000 km na oleju, choćby nie wiem na jakim. Wymieniłem w ASO olej po 23.000 km, ale tym razem na MOBIL LL 5W40. Po 12.000 km przebiegu ledwo widać ubytek na bagnecie. Chyba to nie jest przypadek, kiedys użytkowałem równocześnie dwie hondy z takimi samymi silnikami (F20A4) i zamieniałem w nich oleje castrol magnatec/mobil, obydwa pósyntetyki 10W40. W obydwu silnikach po wlaniu castrola zachodziła konieczność uzupełniania oleju przed przeglądem, natomiast w przypadku mobila nie było takiej konieczności. To były silniki bez turbo, więc tym bardziej dziwiło mnie znikanie castrola.
Wniosek jest taki, żebyś może sprawdził u siebie mobila bądż inny olej.
Pozdro.

~MAREK MAĆKOWSKI

Zgłoś komentarz do moderacji 2015-08-18 | 00:04

czytrzebasięprzejmować ,że 18tsiżreolej moja niełyka myślę ,że trzebakontrolować o robić dolewki jeśli jest tyleolejuiletrzeba to raczej niepowinnno być problemów i dobryolej jaśmigam na CASTROLU MAGNATEC niewiem jak pociągnieturbo pojeżdzieoczywiście niewyłączam odrazu 1minutę silnik jeszcze musi sobiepolatać jak sięzepsuje będę myślał wsumie bryka jest super ni emasytuacji, wktórej bez stresowo niemógłbym wyprzedzić silnik jest super elastyczny nadrodze cały cas na 6 biegu co odwzięcza się niskim spaleniem naautostradzie przy non stop140 150 wna 6 biegu wychodzi ok. 8 jedzie się bardzo komfortowo cicho dobrze wytłumiony silnikod kabiny dobreopływy powietrza przez lusterka plus za całkiem dobre audio i8 głośników dobre wyposażenie sporo airbagów nawet wtylnych słupkach w soparciach foteli i słupkach climatonic dwustrefowy bardzo wydajny

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020