mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Ford Focus

Twój samochód - Ford Focus

Problem z turbosprężarką

~basia

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-03-02 | 09:16

Witam.
Posiadam forda focusa 1,6 TDCI z 2007 r. Mam ciągle problem z turbosprężarką. Kupiłam auto pojedziałam trochę i poszło mi turbo. Dałam do regenrecji, pojezdziłam znowu trochę i znowu poszło. I tak 4 razy. Koleś który mi regenerował twierdzi że to jest wina mojego auta. Dał mi teraz całkiem inne turbo i wyobraźcie sobie że po płukaniu całego silnika wymianie oleju i po przejechaniu 15 km turbo poszło. Mój mechanik podłączał auto pod komputer ale nie wykrywa żadnego błędu i cały czas twierdzi że koleś źle regeneruje turbo. Mechanik jest w porządku bo dla mojego kuzyna robił turbo i on jeździ bez problemu. Nie wiem co może być już przyczyną. Proszę o pomoc co mam zrobić.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~zmac

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-03-02 | 17:31

Znajomy miał podobny problem. Okazało się, że przy wymianie rozrządu mechanik przestawił coś o kilka ząbków.

~Marco

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-03-09 | 17:21

Mam podobnią sytuację. Zmieniłem już 3 turbiny a teraz po 3 000 km trzeba będzie zmienić na 4. Porażka. Mam wymienione wszystkie filtry oleju (włącznie z tym malutkim sitkiem w przewodzie dolotowym do turbo), silnik był płukany i dwa razy zmieniałem olej co 1000 km i nic. Znowy turbina jest zatarta bo nie ma smarowania a silnik smarowanie ma. Co ciekawe jak się odkręci przewód zasilania oleju do turbo to olej tryska na pracującym silniku aż miło a turbo się zaciera. Mam dosyć tego auta. Nawet serwis forda nie wie co mu jest. Już nigdy nie kupię najnowszego i podobno najmniej awaryjnego diesla, NIGDY.

~Jacek

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-08-17 | 17:01

[Treść posta została usunięta przez moderatora!]

~Jacek

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-08-17 | 17:02

Tam w misie olejowej jest gdzieś podobno siteczko które trzeba wymienić bo jak się zatyka to nie dochodzi olej do smarowania turbiny i jest masakra.

~RYCHU

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-10-09 | 18:54

wiem ze to za pozno na rady dopiero tu trafilem ale moze komus sie przyda UWAGA awarie turbo czesto powoduje niedostateczne smorowanie spowodowane ZATKANIEM SITKA ktore znajduje sie w srubie kruccu ktory laczy przewod cisnieniowy oleju do turbo ta sruba przykrecona do bloku silnika (kanal olejowy)znajdzie sie ja idac od turbo do silnika KONIECZNIE nalezy ja odkrecic i dokladnie wyczyscic nie wspomne o wymianie oleju i filtra dobrze bylo by wyplukac uklad bo pozostalosci moga znow zapchac to drobniutkie sitko mam na mysli silniki 1,6 tdci koncernu PSA 2,0 tdci chba tak samo.

~basco

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-10-11 | 19:19

regeneracja turbiny nie jest prostą sprawą. najczęściej osoby tóre się tego podejmują popełniają liczne błędy takie jak na przykład toczenie osi sprężarki na inny wymiar ( gdyż jest już zużyta ) . niestety taka oś orginalnie jest uleprzana różnymi sposobami co powoduje że jej wierzchnia powierzchnia jest twarda , po toczeniu nawet bardzo małym wiórem jest nic nie warta. jeśli kogoś nie stać na nowe częsci polecam orginalne używane . zawsze to lepszy pomysł niż regeneracja. niewiele warsztatów jest w stanie dobrze to zrobić.

merylu

Nowicjusz

merylu

Miasto: Tarnowskie Góry

Auto: Ford Focus

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-12-30 | 08:12

mam pytanie ? mam forda focusa 1.6 TDI i chcialby wiedziec kiedy wlacza sie w nim turbo przy jakiej predkosci lub ile musi byc obrotow silnika jakie musi byc uczucie gdyz kolega ma passata 2.0 i mi mowi ze jak u niego wlacza sie turbo to on to czuje mowiac ze go przyciska do fotela jak sie wlacza prosze o odpowiedz. z gory dziekuje!!!

~Bigel

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-01-05 | 14:54

Ford zna problem z zacierajacymi sie turbinami w 1,6 tdci ale sie tym nie chwali.
Problem jest bardziej zlozony.
Powodem sa luzujace sie wtryski w glowicy trzeba je co jakis czas dokrecac , bo gdy sie luzuja to zaczyna bic cisnieniem z cylindra do oleju ktory jest nad wtryskiwaczem pod pokrywa zaworow, w oleju powstaje szlam plywa duzo sadzy pochodzacej z cylindra i zapycha smok pompy oleju i male siteczko na przewodzie olejenia turbiny.
Siteczko jest w srubie na imbus mocujacekj rurke do bloku silnika .Nalezy wymienic srube na zmodyfikowana - sitko ma ze 4 razy wieksza powierzchnie.Ford zaleca wymiane miski olejowej smoka , tej sruby chyba nawet razem z rurka.
i wykonanie plukanki oleju- preparat czyszczacy.

~bigel

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-01-05 | 15:07

Nie nalezy demontowac tego siteczka a sprawdzanie olejenia turbiny na podstawie tego ze pryska olej jest niepowazne.Tam liczy sie cisnienie.Jak niema dostatecznego bo sa spadki na tej srubie z siteczkiem to kazda turbina sie zatrze.Sruba kosztuje grosze w ASO.
Mam Fieste z tym silnikiem !,6 Zaraz jak ja kupilem miala 120 tys to zrobilem plukanke silnika , wymienilem srube z sitkiem ,wymienilem Wszystkie uszczelki pod wtryskami i pokrywa zaworow a problem byl juz powazny bo lalo olejem z gory na dol od dluzszego czasu.Na silniku byla lawa wulkaniczna ktora trzebabylo skuwac aby zdjac kolektor ssacy a wtryski byly ledwo przykrecone i ciezko je bylo wyjac tak sie na tej sadzy poblokowaly w gniazdach.Teraz silniczek smiga jak pszczolka I uwazam ze jest to jeden z lepszych diesli na rynku tylko trzeba wiedziec jak to fachowo naprawic.I pamietac aby co jakis czas co ktorys przeglad dokrecac te wtryski.Oczywiscie jak juz sa nieszczelnosci to dokrecanie nic nie pomoze i trzeba oczyscic i wymienic uszczelniacze.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019