mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - FSO Polonez

Twój samochód - FSO Polonez

Potrzebuje Pomocu w odratowaniu Polonezika

~Lisuu

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-02-22 | 12:58

Witam,
Otrzymałem w spadku po zmarłym niedawno Tacie, poloneza. Do samochodu mam sentyment i nie chcę się go pozbywać. Mam 19 lat i na samochodach nie znam się prawie wcale:(a więc spodziewam się że będzie mi ciężko odratować samochód. Samochód stoi już prawie rok pod chmurą nieużywany. Blacha się sypie, ale z tym sobie poradzę:)Mam pytanie o mechaniczne problemy jakie mogą się pojawić a samochodzie? Co trzeba będzie przy nim koniecznie zrobić aby znowu mógł wyjechać na drogi i wiernie służyć w rodzinie? Proszę wszystkich o pomoc.
Pozdrawiam
Lisuu17

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~tomek

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-11-14 | 18:20

głuwną wadą jest blacha niestety. mam już 2 poloneza pierwszy to był atu plus,obecnie caro plus nie mam wiekszych problemów z tym samochodem. jeśli jest dobrze eksploatowany to długo posłuży. często lecą elementy zawieszenia ale to normalne na naszych drogach ale części zamienne są tanie jak barszcz, i trochę skrzypi na gumach z zawieszenia chyba. ja jestem zadowolony spalanie może wieksze ale przy gazie można spokojnie żyć. i nie daj sobie wmówić że polonez to porażka. że jest zmulony może i niema zawrotnego przyśpieszenia ale jeśli na to ktoś nażeka to ten co przy ruszaniu lubi piszczec( taka wioska nie obrażając ludzi ze wsi) jest mięki ale w dosyć ostre zakręty wchodziłem okolo 110 i trzyma się drogi pod warunkiem że nie pozwolisz mu uciec od osi jezdni lub krawędzi jezdni. poldek jest ok

~Kamillbn

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-24 | 16:20

Lisuu Jeśli tak bardzo zależy tobie na tym polonezie radził bym zacząć od sprawdzenia klocków hamulcowych i jak masz bębny na osi tylnej to szczęki hamulcowe jeśli nie trzeba ich wymienić to wystarczy sprawdzić czy dobrze hamuje a jeśli są starte to należy je wymienić po ich wymianie najlepiej jest odpowietrzyć układ hamulcowy. Następną rzeczą jest sprawdzenie luzów w układzie kierowniczym (poruszaj kierownicą w prawo i lewo jeśli będą luzy to kierownica będzie chodziła lekko i trzeba będzie zajrzeć do końcówek i je wymienić najlepiej parami ale także osobno jeśli chcesz mieć mniejszy wydatek oczywiście możesz także złapać za koło przednie prawe i lewe poruszać nimi tylko na podnośniku by koło było wolne od oporów tarcia z podłożem i zobaczyć czy nie mają luzów) jeśli ma ten polonez wspomaganie kierownicy to proponował bym tą drugą opcje . Po tych zabiegach możesz sprawdzić zawieszenie czy mu nic nie dolega , ale by je sprawdzić musisz się przejechać nim. Bez obaw jeśli sprawdzisz hamulce i układ kierowniczy i nie będzie nic im dolegało to będziesz mógł nim się przejechać. Ale nie zapomnij przed wyjazdem o sprawdzeniu świateł. Jeśli będziesz miał jakieś pytania pisz na mojego maila Karpio112@interia.pl a w temacie wpisuj Polonez porady czy coś w tym stylu bym wiedział że to od ciebie. Pozdro

~pawlo770

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-12-05 | 17:11

Hej.
Dołaczam się do opini że Polonez nie załsuzył na pogardę.
Ja mialem wypadek w którym zostałem uderzony w lewe drzwi japonczykiem z predkoscią ok 40 km/h i wyszedłem bez szwanku (dzieki pomocy Pana Boga ). Samochód tak dostał ze odległosc pomiędzy lewymi kołami zmniejszyła się o 5 cm a pomiedzy prawymi zwiekszyła o 3cm.
Strafa zgniotu doszła do 1/3 siedziska fotela kierowcy.
Silnik nie zgal, Słypek lsrodkowy ewy doskonale zatrzymal drzwi (przednie z tylnymi zblokowały się- tworząc tak jałby jeden płat).
Zaintertesowanum przeslę zdjęcia.
pawlo770@vp.pl

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019