mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Kia Venga

Twój samochód - Kia Venga

Kia Venga 1.6 CRDI

~darek845

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-12-05 | 14:07

Posiadam Vengę 1.6 CRDI wersję "L" od kwietnia 2010. Przejechałem nią bezproblemowo 56.000 km. Ogólnie autko baaardzo funkcjonalne i rodzinne gdyż zapakowanie samochodu na wakacyjny wyjazd z dwójka dzieci nie nastręcza problemów (duży "+" za przesuwaną kanapę 522 l poj. bag.) Do pracy mam ok 70 km, więc stąd taki przebieg :) Spalanie tez mnie zadowala, bo przy ekonomicznej jeździe jest w stanie spalić 4,7l/100km a jak trzeba dynamicznie wyprzedzić to też nie stanowi to większego problemu. 128 KM jednak sie przydaje. Max prędkość, jaką udało mi się osiągnąć to 210 km/h. Nie ma jednak róży bez kolców i parę rzeczy mogę wytknąć. Pomijając fakt, iż konkurencja za takie wyposażenie i silnik proponuje ok 15-20.000 droższe auta to jednak parę rzeczy zasługuje na poprawę. Szyba przednia jest słabej, jakości bo po 2 miesiącach pojawiły mi się juz drobne rysy od wycieraczek (obecnie mam juz 3 komplet) niestety ani wycieraczki a tym bardziej porysowana szyba nie podlega gwarancji. Plastiki rzeczywiście są tanie, twarde i po pewnym czasie siłą rzeczy muszą zacząć trzeszczeć na nierównościach. Jest to uciążliwość, z którą wolę żyć, ponieważ bałbym się oddać auto w ręce serwisu. Kokpit ma wiele zaczepów, które mogą zostać ułamane lub uszkodzone podczas wątpliwej, jakości naprawy, więc lepiej mieć piszczenie pod kontrolą niż jeździć, co chwila z nowymi piskami. Zauważyłem tez problem z cichym piskiem pracującej dmuchawy i obawy, co do naprawy mam podobne jak wyżej. Aczkolwiek zastanowię się nad reklamacją w tym względzie. Parę dni temu zaskoczyło mnie niestety coś nowego. Auto przełączyło się w tryb awaryjny z niewiadomej przyczyny. Podczas jazdy nie mogę przekroczyć 3000 rpm. Auto pracuje równo i bez problemów, ale silnik odmawia przyśpieszenia przy próbie przekroczenia 3000 rpm. Jestem umówiony z serwisem na czwartek, więc zobaczymy, co zrobią. Podejrzenia mam dwa. Sonda Lambda lub jak pisał jeden z forumowiczów nadmiar sadzy na łopatkach kierownicy turbiny z powodu eko-jazdy poniżej 2500 rpm. Dla diesel'a przekroczenie 2500 rpm to juz trochę dynamiczna jazdą, więc mam wątpliwości, co do takiego argumentu. Ogólnie jestem bardziej niż zadowolony z jazdy i użytkowania samochodu. O ile serwis upora się z nowym problemem to oprócz powyższych drobnych uciążliwości złego słowa na auto nie mogę powiedzieć. Rozumiem to, iż za auto wartę ponad 60.000 oczekuje sie dużo, ale dlaczego konkurencja za coś podobnego życzy sobie duuużo więcej?? Tym pytaniem uzmysławiam sobie, że cena jednak idzie, z jakością i tutaj to zestawienie jest na nienajgorszym poziomie.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~darek845

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-01-09 | 12:29

Witam forumowiczów w Nowym Roku. Jak wspominałem we wcześniejszym poście miałem problem z silnikiem. Dwa serwisy dealerskie potwierdziły kodem błędu iz jest to zatkane sitko w module paliwowym w baku. Po wyjęciu modułu okazałao się istotnie zanieczyszczone. Pomijając fakt iż tankuję głównie paliwo Lotos Diesel Dynamic zastanawia mnie fakt czy inne auta z tym silnikiem tzn Ceed czy Soul mia równiez ten problem ponieważ nie znalazłem nic na ten temat. Biorąc pod uwagę iz wiedzą że coś takiego dzieje się w Vendze podejrzewam błąd konstrukcyjny modułu skoro po niecałych 60.000 wystąpiła taka wada. Poprzednio jeździłem Mazdą 323 2.0 DiTD zrobiłem nią ok 130.000 km i takiego problemu nie miałem a tankowałem to samo paliwo na tej samej stacji. Dajcie znać czy tez ktoś się z tym problemem zetknął. Pozdrawiam!

~darek845

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-01-29 | 16:42

Jestem po ponownej wizycie w serwisie. Mam juz przejechane 95000 i ponownie pojawił mi się problem z mocą silnika. Dealer stwierdził że w Polsce jest tak słabej jakości paliwo że to normalne iż smok, sitko w baku się zatkało. Dla mnie osobiście jest nie do pomyślenia aby w przeciągu roku 3 razy czyścić moduł paliwowy tankując na często uczęszczanych stacjach Lotos czy Statoil. Czy inne samochody Kia z silnikiem diesela nawet takim samym mają taki problem czy mam wyjątkowego pecha? wydawanie co pół roku koło 400 zł na czyszczenie baku czy modułu nie jest czyms normalnym. Fakt że robie 35000 rocznie nie powinien mieć wielkiego znaczenia tym bardziej że wszystkie filtry wymieniam regularnie. W obecnej sytuacji filtr czy sitko zostało zanieczyszczone po 30000 więc w połowie okresu uzytkowania filtra paliwa. Proszę o wpisy jeśli ktoś miał lub ma podobne problemy. Pozdrawiam

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Opel Crossland X

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-01-29 | 19:28

@darek845^ nie mam jeszcze takiego problemu a vengę mam w benzynie. Proponuję samemu sprawdzić pompę i filtr czy aby na pewno serwis ma rację a demontaż jest prosty i prawdopodobnie będzie jak w benzynie zaczynając od uwolnienia ciśnienia pozostające w układzie paliwowym; wymontować siedzisko tylnej kanapy; otworzyć pokrywę serwisową; odłączyć złącze pompy paliwa; odłączyć szybkozłącze przewodu doprowadzającego paliwo, szybkozłącze sztywnego przewodu oparów paliwa i elastyczny przewód oparów paliwa; odkręcić nakrętki mocujące pompę paliwa i wyjąć pompę paliwa; po wymontowaniu pompy paliwa; odłączyć złącze wiązki przewodów pompy paliwa i niskociśnieniowej pompy paliwa oraz zdjąć opaskę regulacyjną; wcisnąć trzy zaczepy mocujące i oddzielić filtr paliwa oraz pompę od jarzma; docisnąć kołnierz i zdjąć zapinki mocujące zaczepy sprężynujące; odłączyć złącze elastycznego przewodu doprowadzającego paliwo i oddzielić kołnierz od pompy z filtrem paliwa; wcisnąć dwa zaczepy mocujące i oddzielić filtr paliwa od elektrycznej pompy paliwa.
Troszeczkę pracy jest, powodzenia.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020