mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Kia Venga

Twój samochód - Kia Venga

Kia venga- problem z klockami hamulcowymi i tarczami

~tj

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-04-07 | 12:54

Witam
Chcę spytać czy ktoś jeszcze oprócz mnie ma ten problem: w niespełna 2-letnim samochodzie, na liczniku ok.22 000 km, okładzina cierna (producent TRV) w tylnym kole zniszczyła tarczę żłobiąc w niej głębokie rysy. W serwisie poinformowano mnie, że to usterka eksploatacyjna i nie podlega gwarancji/wymianie bezpłatnej. Kia też twierdzi, że okładziny są ok. Tymczasem spotkałam się z taką sytuacją po raz pierwszy, żeby przy tak małym przebiegu konieczna była wymiana klocków i tarcz (niestety wymiana 2 szt. kompletami na osi) z przyczyn "eksploatacyjnych". Okładziny jeszcze bardzo grube. To chyba z tym klockiem jest coś nie tak i ma wadę produkcyjną, że uszkodził tarczę? Czy Wy wymienialiście też tarcze i klocki przy 20 tys przebiegu w Vendze?

strona 1 (z 3) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~KIEROWCA

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-04-07 | 20:46

Mysle ze klocki sa za twarde.Pamietam czasy jak sie obijalo klocki do Fiata okleina z Jelcza,chlopie klocek nie do zdarcia tylko tarcze byly do wymiany co 20tys

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Opel Crossland X

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-04-09 | 14:35

@tj^, w mojej Vendze występuje to samo, ale nie wygląda to tak dramatycznie jak to opisałeś a rowki na powierzchni roboczej tarczy hamulcowej mogą być spowodowane:
? niską, jakością klocków hamulcowych; ( co trzeba by było udowodnić to KMP)
? za miękkim materiałem tarcz hamulcowych; (również trzeba by było udowodnić to KMP)
? zanieczyszczeniami dostającymi się pomiędzy klocek i tarczę hamulcową, wskutek
eksploatacji pojazdu; (uważam, że to jest normalne przy eksploatacji)
? zużyciem korozyjnym tarcz hamulcowych. (to jest normalne przecież nie są wykonane z materiałów nierdzewnych)

~Seba

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-13 | 12:19

Witam mam podobny problem gdyż mam słabe hamulce pedał wciśnięty do połowy i dopiero autko zaczyna hamować byłem na serwisie w Lublińcu i się okazało że klocki są dobre zostało 2/3 tarcze tak samo , pan z serwisu powiedział iż nic nie może zrobić tylko wysłać do centrali zapytanie . czy ktoś z Was miał podobny problem?? jeśli tak to co było nie tak??
pozdrawiam

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Opel Crossland X

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-13 | 19:44

Objawów usterek
Obniżony pedał hamulca lub wrażenie ?napompowania? pedału:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu) ? naprawa
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony) ? odpowietrzyć
3. Uszczelniacze tłoczków (zużyte lub uszkodzone) ? wymienić
4. Usterka pompy hamulcowej ? wymienić
Nienaturalny opór hamulców:
1. Skok jałowy pedału hamulca (minimalny) ? wyregulować
2. Skok dźwigni hamulca postojowego (niewłaściwa regulacja) - wyregulować
3. Cięgno hamulca postojowego (zablokowane) - wyregulować
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte) ? naprawić / wymienić
5. Tłoczki (zablokowane) - wymienić
6. Tłoczki (zamarznięte) ? wymienić
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne) ? wymienić
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym) ? wymienić
9. Usterka pompy hamulcowej ? wymienić
Ciągnięcie hamulców ? hamulce nie wyłączają się odpowiednio:
1. Tłoczki (zablokowane) ? wymienić
2. Klocki hamulcowe (zaolejone) ? wymienić
3. Tłoczki (zamarznięte) ? wymienić
4. Tarcze (porysowane) - wymienić
5. Klocki hamulcowe (pęknięte lub zużyte) ? wymienić
Pedał hamulca ?twardy?, ale siła hamowania jest niedostateczna:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu) - naprawić
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony) ? odpowietrzyć
3. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zużyte) - wymienić
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte) ? wymienić
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zaolejone) ? wymienić
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania) ? wymienić
7. Tarcze (porysowane) - wymienić
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym)
Hałaśliwa praca hamulców:
1. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte) - wymienić
2. Śruba mocująca (obluzowana) - wymienić
3. Tarcze (porysowane) - wymienić
4. Sworznie ślizgowe (wyrobione) - wymienić
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zanieczyszczone) - wymienić
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania) - wymienić
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne) - wymienić
8. Podkładki klocków hamulcowych (uszkodzone) - wymienić
9. Sprężyny dociskowe szczęk hamulca postojowego (uszkodzone) ? wy mienić
Malejąca siła hamowania:
1. Pompa hamulcowa ? wymienić
Drgania, pulsowanie hamulców:
1. Siłownik wspomagania hamulców ? wymienić
2. Luz pedału hamulca ? wymienić
3. Pompa hamulcowa ? wymienić
4. Zaciski hamulcowe ? wymienić
5. Uszczelka korka pompy hamulcowej ? wymienić
6. Uszkodzone sztywne przewody hamulcowe ? wymienić
Piszczenie hamulców:
Piszczenie hamulców zwykle powodowane jest przez poluzowane lub zużyte elementy, albo zeszkliwione w wyniku przegrzania lub spalone okładziny szczęk hamulca postojowego. Tarcze z wystającymi fragmentami (krawędziami) mogą również skutkować piszczeniem hamulców. Inne przyczyny piszczenia hamulców to nietrzymające rozmiarów tarcze, okładziny hamulca postojowego niedokładnie przymocowane do szczęk, luźne łożyska kół lub zanieczyszczone okładziny hamulca postojowego.

~wnuk

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-06-07 | 09:31

ja też dziś wyminiłem klocki i tarcze w tyle auto ma 2,5 roku

~Mikel

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-08-01 | 20:24

Ja mam coś podobnego ale u mnie piszczy tylne koło i grzeje się felga przy wyższych prędkościach.

~taki tam

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-09-10 | 09:57

Warszawa - wymiana kompletu klocków na obie osie przy 38tyś przebiegu prawie 1100.
Makabra!

marko1

Motoryzacyjny ekspert

marko1

Miasto: Stargard Szczeciński

Auto: Opel Crossland X

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-09-10 | 19:45

@taki tam^ klocki można wymienić samemu i to żadna filozofia - oryginały przód komplet od 285 zł do 344 zł tak samo i tył i to wyniesie przód i tył 570 zł lub 688 zł. Możesz zastosować zamienniki, które są tańsze przód komplet od 80 zł do 189 zł tak samo i tył co daje nam razem po wymianie przodu i tyłu 160 zł do 378 zł, wtedy niema "Makabry".

~robert

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-12-14 | 15:38

Wlasnie dzis moja venga 3letnia przy przebiegu 22 tys km miala wymieniane klocki hamulcowe i tarcze ,cena 670zl niby to wina zabrudzenia,mialem piski z tylniego kola,jak cos to moj email eco7@op.pl

strona 1 (z 3) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020