mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Mitsubishi ASX

Twój samochód - Mitsubishi ASX

sprawdzajcie poziom oleju w ASX 2.0 D

~Zięć użytkownika ASX

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-02-10 | 16:45

Przestrzegam wszystkich użytkowników ASX w wersji diesel o regularne sprawdzanie pozimou oleju!! W szczególności przestrzegam tych użytkowników którzy przez okres zimowy wykonują krótkie trasy, tzn dziennie od 5-15 km !!!
A o to krótka historia:
Mój teśc zakupił nowego ASX v2.0 D w sierpniu 2010. Wszystko jeśli chodzi o użytkowanie samochodu wydawało sie w jak najlepszym porządku, do czasu. Gdy przy ok 3,5-4 tys km okazało sie że ma podwyzszony poziom oleju. Poziom stale sie podnosił .A w okresie zimowym, listopad grudzień, poziom znacznie sie podnosił do dopuszczalnego poziomu max. I co sie okazało, oczywiscie po wizycie u dealera Mitshubishi, że wszsytko jest ok, tzn poziom sie podnosi gdy użytkuje sie samochód w tak zwanych cytuje : "trudnych warunkach użytkowania" co zresztą zostało opisane w dokumentacji samochodu przez producenta (swoją drogą Dealer Mitshubishi u którego mój teść juz zakuił po raz drugi samochód pozwolił sobie na ironię cytuję : "że wszsycy uzytkownicy naszych samochodów przyjeżdzają z reklamacją , że spada im poziom oleju , a Pan przyjeżdza i mówi że sie podnosi - i tu śmiech , naprawde pełen profesjonalizm obsługi ). A te trudne warunki to własnie codzienne kótkie przejazdy samochodem, sezon zimowy, mróz, śnieg, wiatr. I w sumie nie byłoby problemy (bo zawsze można dojeżdzac do celu z dodatkowymi 20-30 km, postawić auto w garazżu i czekać do wiosny) gdyby nie to ,że trzeba stale kontrolować poziom oleju, trzeba wymieniać olej (co zreszta zrobił tesc po przejechaniu 5 tys km !!!!) itd. Nie muszę dodawać, że dealer Mitshubishi nie wymieniał na swój koszt oleju i nie będzie tego robił na swój koszt. Reklamacj nie przyjął , spaawą sie nie zainteresował
Podsumowanie: wyjscia są proste, po pierwsze - jeżdzic nie krótsze trasy niż 15 km dziennie w sezonie zimowym (ale nie wiadomo jaka maksymalna ilość przejechanych kilometrów jest minimalna aby "proses podnoszenia sie poziomy nie miał miejsca) albo sprzedać samochód... i to drugie Teściu robi .

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~jkm

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-05-15 | 09:38

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to chodzi o to, że poziom oleju podnosi się.
W dodatku nie podnosi się powyżej maksymalnego.
Nie dziwię się, że serwis się uśmiechnął, bo ja także.
Proszę nalać sobie oleju do butelki na pełno, zakorkować a następnie znacząco podnieść temperaturę - np. zagotować.
Proszę to zrobić z dużą ostrożnością, bo butelka pęknie.
Jest rzeczą naturalną, że objętość (a ściślej gęstość) oleju zmienia się wraz z temperaturą.
Dlatego pomiaru poziomu oleju należy dokonywać na zimnym silniku.

Pozdrawiam,

~3dweb.pl

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-06-13 | 13:11

Miałem te same obiawy, tyle że olej skoczył powyżej oznaczenia X, i na panelu pojawił się komunikat co bym se sprawdził poziom oleju. Samochód na lawecie wylądował w serwisie u dealer'a.

Usterka została usunięta, olej wymieniony, dpf zregenerowany na koszt misubishi. Problem dotyczy podobno tylko pierwszych asx'ów które wyjechały z fabryki, miały błąd w oprogramowaniu AS&G. Powodował on że przy każdej aktywacji tego 'oszczędzacza paliwa' wydłużał się czas do następnego wypalania cząstek w DPF. (więc jeśli komuś raz na jakiś czas AS&G się włączał to nigdy DPF się nie oczyscczał). Na skutek zapchanego wydechu coraz więcej paliwa przedostaje się między cylindrem a tłokiem i wpada do oleju.

Wymiana oprogramowania faktycznie pomogła, zmianie uległ dźwięk turbiny z syczącego na bardziej wyjący (ciekawe czy tak miało być), oraz wyświetlane średnie zużycie paliwa na pierwszych kilometrach może wynieść nawet i 30L/100 - potem spada i jest w normie.

No to tyle z moich doświadczeń na ten temat.

Pozdrawiam!

jnsz

Nowicjusz

jnsz

Miasto: Łódź

Auto: Mitsubishi ASX

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-06-18 | 14:14

Witam,
ja przedwczoraj drugi raz odprowadzałem mojego ASX-a do serwisu z powodu zbyt wysokiego poziomu oleju , poprzednio wymieniono olej , tym razem ustablizowano jego poziom poprzez spuszczenie nadmiaru oleju !! ponoc ten problem wystepuje w niektorych egzemplarzach a firma pracuje nad procedura ich obslugi , nie wiem czy mozna im dowierzac bo sami niewiele wiedza co z tym zrobic. , ciekawe co wymysla z tym olejem bo zamierzam czesto sprawdzac poziom i odprowadzac do serwisu
spuszczanie oleju do ktorego dostaje sie wypalana sadza chyba nie jest fanym pomyslem
Nie wiem czy z tego powodu ale moj dieselek pali dosyc sporo jesli porownac z danymi , w miescie ok 8 litrow

kiier

Starszy motomaniak

kiier

Miasto: Wrocław

Auto: Opel Senator

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-06-18 | 19:24

teoretycznie - w nowych dieslach może to być spowodowane zbyt krótkimi przebiegami. Tyle w temacie ode mnie.

~edek

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-08-30 | 19:51

Ludzie co wy piszecie! czy wy wiecie jak działa filtr czasetek stałeych DPF? po krótce: gdy DPF zapycha sie sadzami to ASX (jak inne deasele z DPF) dodaje troch paliwa do filtra w celu przepalenia sadzy. Jezeli silnik nie jest rozgrzany to to paliwo trafia z powrotem do silnika i miesza sie z olejem co powoduje wzrost jego poziomu. Olej smierdzi ropa. Dramat oplega na tym ze mam ASX i pierwszy taki numer mi wywinął po 8tys km a kolejny po 16TYS. Najsmieszniejsze jest to ze wymieniłem olej na nowy na 15tyś i po przejechaniu 1 tyś został zepsuty przez DPF). Dla ucięcia wszelkich spekulacji te 1Tyś km wykonałem w 4 jazdach 2* po 300KM i 2 * po 200KM ze średnią przejazdu 90KM/h!!! były spełnione wszelkie warunki na spalanie sadz zapisane w instrukcji obsługi ASX (jazda przez 20 min z prędkością co najmniej 40KM).

DPF tfu.

~DPF - kampania serwisowa

Zgłoś komentarz do moderacji 2011-11-26 | 23:01

Minął rok jak użytkowałem ASX i nie miałem żadnych problemów z DPF (mam silmik na ropę 1,8 DID). W trakcie przeglądu powiedziano mi, że faktycznie coś tam zaczęło się robić więcej tego oleju i jego poziom zbliżał się do oznaczenia X na bagnecie. Powidziano mi, że mój samochód podlega kampanii serwisowej polegającej na wymienie oprogramowania i coś tam wlano do zbiornika paliwa (tylko wcześniej musiałem zatankować go do pełna) i to ma wyeliminować ewentualną awarię filtra DPF, no oczywiście też wymieniono olej.
A tak wogóle to jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

~POMOCY!!!!!!!

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-04-15 | 17:27

Proszę o pomoc potrzebuję instrukcję obsługi mitsubishi ASX po polsku..babiari@gmail.com

~gosc

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-26 | 08:38

co za baran kupuje diesla na jazdę z odcinkami 5-15 km, widomą rzeczą jest to że takie krótkie odcinki wręcz szkodzą silnikowi dieslowskiemu.

~Stu

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-08-14 | 12:41

Mam ASX 1.8 150 KM. Przejechane 32 tyś. Oprócz drogiego serwisu nic ale to nic się nie dzieje. Żadnych problemów z olejem dpf się wypala na autostradzie raz na jakieś 300 km i tyle. Problem miały pierwsze egzemplarze podobno ja nic takiego nie zauważam. Auto polecam.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020