mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Twój samochód - Opel Insignia

Twój samochód - Opel Insignia

PowerBox V-Tech (Redbox) w Insigni 2.0 CDTI 160KM a filtr DPF?

~pawel

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-12-29 | 21:52

Witam. Od ponad roku mam zainstalowany PowerBox firmy V-Tech w Insigni 2.0 CDTI 160KM (moc wzrosła do 190KM i jeździ się faktycznie nieco dynamiczniej). Ostatnio jednak wylądowałem w serwisie z zapchanym filtrem DPF. Samochód w pewnym momencie przeszedł w tryb serwisowy, jeździł ale z bardzo małą mocą i wyświetlał komunikat "Awaria pojazdu, zgłoś się do serwisu". Byłem mocno zdziwiony, gdy dowiedziałem się, że chodzi o zapchany DPF, gdyż wbrew temu co mówi instrukcja obsługi Opla Insigni samochód w żaden sposób nie sygnalizował żadnych problemów z DPF i nie informował o wszczęciu awaryjnej procedury dopalania cząstek stałych tak jak przedstawia to instrukcja obsługi pojazdu. Biorąc pod uwagę, że w uproszczeniu działanie PowerBoxa polega na zmienianiu sygnału wysyłanego z ECU do układu wtryskowego (zwiększaniu dawki paliwa) nabieram podejrzeń czy aby przypadkiem zastosowany PowerBox nie jest przyczyną zakłócania procesów dopalania cząstek stałych inicjowanych przez komputer, które częściowo mogą być zakłócane przez powerBoxa poprzez zmienianie dawki wtryskiwanego paliwa. Podsumowując chciałem zapytać, czy ktoś z Państwa nie ma (miał) podobnego doświadczenia, wrażenia? Nikt z tunerów tego wyraźnie nie mówi ale jako jedną z przyczyn zapychania filtra DPF podaje się usterki w układzie dawkowania paliwa (zbyt duże porcje paliwa podawane pod zbyt małym ciśnieniem, np. nieszczelne zawory itp.). Nie wiem jak dokładnie działa program w Redboxie V-Techa ale jeśli tylko zmienia on samą dawkę paliwa bez podniesienia ciśnienia wtrysku i co więcej jeśli zakłóca sygnał z komputera który akurat np. rozpoznał zbyt dużą różnicę ciśnień w DPF i "wysłał" większą (dopalającą) dawkę paliwa, którą PowerBox i tak mu zmienił to mam podejrzenia, że może to być prosta droga do zapychania i psucia DPF. Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia to bardzo proszę o odpowiedź. Zaznaczam, że nie chce robić żadnej antyreklamy firmie V-Tech. Montaż zrobiono mi w sposób profesjonalny, z dwoma pomiarami na hamowni, samochód zrobił sie bardziej dynamiczny ale po roku jazdy z PowerBoxem zdziwiły mnie te problemy z DPF. Co więcej, wszystkie firmy tuningowe mają w swojej ofercie likwidację DPF.... ciekawe po co...?

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~pawel

Zgłoś komentarz do moderacji 2014-12-31 | 17:28

Znalazłem jeszcze taki artykuł:
http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-chiptuning-turbodiesla-z-filtrem-dpf,nId,718618

~daytona1

Zgłoś komentarz do moderacji 2015-02-04 | 19:10

SIEMA. SPRAWDŻ DOLOT DO TURBINY. TAKA GUMOWA RURA OK.80MM GRUBA. MIAŁEM TAM DZIURĘ. WŁĄCZYŁ MI SIE TRYB AWARYJNY NA TRASIE. AUTO ZAMULIŁO TAK ŻE ZAPCHAŁ MISIĘ DPF. WYMIENIŁEM DOLOT 700 ZŁ W OPLU I PO KŁOPOCIE. INKA 2.0 CDTI 160 KM

~Franek

Zgłoś komentarz do moderacji 2015-12-09 | 12:07

Zastanawiam się nad montażem powerbox'a, a nie ukrywam że podjąłeś ciekawy wątek, w związku z tym mam pytanie, czy doszedłeś do konkretnych wniosków, czy faktycznie to urządzenie było powodem zapchanego DPF?

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2022