mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Polskie drogi

Polskie drogi

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

Są szanse na nowe obwodnice w zachodniopomorskim

~Jotgie

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-18 | 20:12

[Treść posta została usunięta przez moderatora!]

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~warszawiak

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-19 | 21:52

A dlaczego brakuje naprawdę paru kilometrów przebudowy starej poniemieckiej nawierzchni na A6 do Rzęśnicy? Oczywiście razem z docelową przebudową węzłów Kijewo i Rzęśnica. Czy w naszym kraju nic nie może być zrobione do końca? Chodzi o całkowitą przebudowę A6 od granicy do Rzęśnicy. I druga sprawa, tunel w Świnoujściu powinien mieć bezwzględny priorytet. Dawno już zresztą powinien być zbudowany. Tymczasem, odcięte od reszty kraju Świnoujście od dawna dusi się, jest pośmiewiskiem zagranicznych turystów, hamulcem dla turystow krajowych, ale przede wszystkim połączenia promowe są ogromną udręką mieszkańców. A zamiast najszybciej zabrać się do roboty, przygotowuje się jakąś "dodatkową analizę uwarunkowań, bo, cytuję: "Analiza ta ma obejmować porównanie opłacalności ekonomicznej różnych wariantów inwestycji, z uwzględnieniem dotychczasowych przepraw promowych". Naprawdę, mamy jeszcze mnóstwo kretyńskich urzędasów, a czytając takie bzdury ("analiza...z uwzględnieniem dotychczasowych przepraw promowych") ręce same opadają. Zaiste, w jakiej szalonej głowie mógł zrodzić się pomysł porównywania stałej przeprawy z dotychczasowymi promami i zlecenie robienia wobec tego za niemałe pieniądze jakiejś analizy?

~romek

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-21 | 21:08

Szczecin miasto wysuniete daleko na zachód nie ma szczęscia do dużyc inwestycji .Jeszcze w latach 60 brakowało dobrego dojazdu do miasta od strony kraju jak wiemy miasto lezy po stronie zachodniej Odry i dostanie sie do miasta nalezy pokonac dwie szerokie rzeki Odrę Zachodnią i Wschodnią oraz kanał portowy.Jeszce w latach 60 istniał na kanale portowym angielski most wojenny typu Bayla waski .Ponadto droga dojazdowa ulica Gdanska poprzecinany była licznymi torami dochodzacymi do portu. Linia kolejowa do miasta prowadziła przez drewniany most zbudowany przez chyba ruskich w latach 40.Dopiero podarowany przez Anglię duzy most stalowy Bayla skrecany srubami poprwił komunikację kolejową.Dopiero epoka Gierka wyprowadziła komunikacje kolejowa przez budowe nowych mostów kolejowych podobnie wymieniona ul Gdanska zyskała estakadę nad torami co kapitalnie porawiła sytuację.Czy mozna miec pretensje to takiego stanu rzeczy chyba nie. Taka była wtedy Polska.W Szczecinie na ulicy Mickiewicza stacjonowały jednostki rosyjskie zasilając miejscowe knajpy chyba Słoneczną .Odbudowano równiez dwa mosty na autostradzie czyniac ja przejezdną.Chociaz miasto własciwie było izolowane zamknięta granicą ze strony NRD i pólnocy do Szwecji.Do miasta docierali ludzie niewygodni dla władzy w komunistycznej Polsce widząc szansę na azyl i spokojne życie z dala od siepaczy UB.Powodowało to izolację i zapomnienie miasta w planach rozwojowych kraju chociza gwoli prawdy lata 70 na fali wydarzen grudniowych przyniosły krótkie ożywienie .Dzisiaj mamy co prawda znacznie lepsze drogi wybudowano nowa trase wyjazdową z miasta w ciagu ulicy Gdanskiej z uwagi na znaczne starzenie się starej przeprawy.Brakuje dobrego rozwoju napływu nowych inwestycji przynajmniej dobrego gospodarza dla zamkniętej Stoczni Szczecinskiej.Pewną szansę widzi sie w budowie wokól miasta strefy ekonomicznej modernizujac autostradę A6 .Przedłuzenie tej trasy do Chociwla przez Szczecinek do Chojnic może spowodować ozywienie gospodarcze wzdłuz nowej A6.Prace moza rozpocząc etapami podobnie jak budowa S3 tak aby zmniejszyc koszty przedsięwziecia

~warszawiak

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-22 | 03:41

Romku, byłoby cudownie, gdyby przedłużeno A6 do Chociwla i najlepiej dalej starym śladem "berlinki" do Elbląga. Tylko, że obecnie jest to niestety abosolutnie nierealne. Ja domagam się przecież tak niewiele, dokończenia przebudowy istniejącej poniemieckiej A6 w całości od granicy do Rzęśnicy, oczywiście razem z wezłami "Kijewo" i "Rzęśnica". Tak niewiele zostało, a i tego nie mogą skończyć i nawet (oprócz ok. 2 km autostrady i węzła "Tczewska") nie słychać nic o planowanych przetargach...To naprawdę czyste kpiny, do przebudowy zostaje dosłownie parę km autostrady i dwa węzły. A dalej od Rzęśnicy przeróbka istniejącej DW142 na autostradę i dalsza jej budowa nastąpi w naszych realiach... ho,ho, chyba pod koniec obecnego stulecia, w każdym razie na pewno w drugiej jego połowie, nie wcześniej.

~jarek

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-23 | 13:58

warszawiak DW142 autostradą może nie być nawet pod koniec stulecia ponieważ po wojnie droga ta straciła swoje strategiczne znaczenie (połączenie Berlina z Królewcem), Dobrze, że jednak od węzła w Łęczycy w stronę Chociwla ostatnio została zmodernizowana

~warszawiak

Zgłoś komentarz do moderacji 2012-02-23 | 14:18

Jarku, bardzo dobrze, że DW142 została wyremontowana, ale A6 od Rzęśnicy do Elbląga bardzo by się przydała. Byłoby idelne połączenie Szczecina z Gdańskiem (musiałaby się przecież przeciąć z A1) i Szczecina z Królewcem. Na tranzycie Niemcy-Królewiec też by można zarabiać. Doskonale zdaję sobie natomiast sprawę, że obecnie jest to nierealne, a to, czy powstanie w drugiej połowie obecnego stulecia, pod jego koniec, czy w następnym stuleciu, nie robi mi niestety żadnej różnicy, nie jestem długowiecznym żółwiem. Będę zadowolony, jak wreszcie cała A6 będzie przebudowana od granicy do Rzęśnicy, co już dawno powinno być zrobione, tym bardziej, że tak niewiele zostało.

strona 1 (z 1) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018