mojeauto.pl

Forum motoryzacyjne

Szukaj na forum

O forum

Forum kierowców - Polskie drogi

Polskie drogi

Komentujesz artykuł z Motogazety mojeauto.pl: czytaj komentowany artykuł.

Heilit - Woerner będzie kontynuował budowę A4 Tarnów - Dębica

~Małopolanin

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-09 | 09:47

Gdzie sens gdzie logika. Poprzedni wykonawca budował za 1,75 mld zł. Wykonał 48% autostrady czyli wartość pozostała to 910 mln zł. Nowy wykonawca po prawie rok trwających procedurach wykona pozostałość w ciągu 1,5 roku za 980 mln. Czyli zerwanie kontraktu spowodowało opóźnienie o 2,5 roku i podrożenie o ponad 70 mln zł. Czy nie lepiej było negocjować z poprzednim wykonawcą i dołożyć im przykładowo 100 mln. Autostrada była by wtedy gotowa już w obecne wakacje, a dołożone faktycznie 30 milionów zwróciło by się z prawie dwa lata wcześniej rozpoczętego poboru opłat. Niestety bezmyślne urzędasy trzymają się idiotycznych przepisów zamiast myśleć po gospodarsku dla dobra Polski i Polaków. Ale kto ma tak myśleć skoro koleni ministrowie transportu to kolesie z partyjnego nadania nie mający zielonego pojęcia o transporcie i efektywnym gospodarowaniu.

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

~Krakus

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-10 | 16:58

No i może trochę w tym racji jest co pisze Małopolanin ale jest na pewno nie w porządku do innych firm, które na samym początku snanęły do przetargu. Co powinna w takiej sytuacji zrobić firma, która nie dostała kontraktu bo dała o 200 000 000zł droszą ofertę. Wychodzi na to, że to właśnie ona zrobiła trafną wycenę a nie dostała zlecenia. Trochę nie fajnie.

~Małopolanin

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-10 | 18:56

Dlatego kryterium najniższej ceny nie powinno być podstawą wyboru firmy. Jest na to wiele dowodów nie tylko przy budowie dróg, gdzie wybór taniego partacza przyniósł więcej szkody i był w sumie droższy niż wybór droższego, a solidniejszego wykonawcy. Każdy wie, że gdy chce mieć dobre ubranie to idzie do markowego sklepu, a nie do lumpeksu. Inwestycje wykonywane przez najtańszych wykonawców są właśnie jak z lumpeksu. Dyskwalifikowane powinny być oferty poniżej ceny minimalnej ustalonej przez rzeczoznawcę. Jakość ma swoją cenę, jeżeli coś jest tańsze, to znaczy, że nie spełnia warunków jakości. Już dawno władze zamiast zajmować się bzdurami powinny zmienić odpowiednie ustawy.

~antygimbus

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-05-11 | 10:55

do Małopolanin > takie wyliczenia "Wykonał 48% autostrady czyli wartość pozostała to 910 mln zł" > pokazują, że niewiele wiesz o budowie dróg. po co się mądrzyć na tematy, na których się znasz?

~xxxxxxx

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-06-14 | 12:37

Odnośnie A4 Tarnów _ Dębica. Poprzedni wykonawca nie miał łatwego zadania z urzednikami GDDKiA-Rzeszów. Ponadto część nadzoru działała na niekorzyść Hydrobudowy. Materiały które mógł wbudować Budimex, nie mogła wbudować Hydrobudowa. Obecnie wymieniono nadzór, zamawiającego i firmę wykonawczą. Tylko zapomniano o projektantach- Mosty Katowice Mosty Gdańsk. W ich opracowaniach roiło się od błędów. Wpuszczenie Hailitu i Budimexu oznacza bylejakość i bez krulewie na budowie.
Nowy nadzór to młyn na wodę dla Hailit i Budimexu.

~JUREK

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-05 | 23:05

Ble, ble, ble i co? Dzisiaj jest 07 LIPCA 2013r a wykonawcy odcinka Tarnów - Dębica nie widać na placu budowy. Napewno czekają na ochłodzenie . Najlepiej będzie zacząć roboty 20 grodnia, potem zrobić przerwę świąteczno - noworoczną i ten odcinek zakończyć w 2016 - 2017 roku. Przy tej okazji odrazu zrobi się remont nieczynnego odcinka Dębica - Rzeszów. a w tym momencie na niewybudowanej części A-4 syf kiła i mogiła. szkoda, ze prokuratorz, lub inne służby nie chca oglądnąc tej budowy - oj była by checa .. jJwest takie przysłowie " pies psu ogoma nie odgryzie". Paqn minister też mógłby tu zaglądnąć, ale rozumiemy, że niema czasu bo siłownia wywiady, garnitury są ważniejsze. Może więc kierowca ministra zaglądnął na ten odcinek i zdał mu sprawozdanie z " postępu robót" wtedy jego apanaże / prawie 5.000 zł były by uzasadnione w pełni. A póki co to na rowery i A-czwórką do Rzeszowa z Dębicy - spokojnie i bezpiecznie w 40 minut

~małopolanin

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-09 | 07:14

Co jeszcze na budowie robi ECM i za co bierze pieniądze, skoro jest nowy nadzór?

Stać Państwo na taką rozrzutność, płacić za siedzenie w biurze wybranym " Inspektorom"
Ktoś powinien to sprawdzić.

~małopolanin zzzzz

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-27 | 13:40

Polacy nie potrafią budować autostrad. Budowanie to przede wszystkim projekt i technologia wykonania. Projektanci to zdecydowanie najsłabszy element w procesie inwestycyjnym.
Gorsi są tylko drogowcy i rozliczeniowcy, Zamawiający wcale nie chroni grosza publicznego. Wydają nie swoje pieniądze, płacąc za nic, np dla firmy ECM na odcinki Tarnów-Dębica, mimo, że powiadomiono Inspektora Nadzoru o zaprzestaniu pełnienia funkcji na tym odcinku, czyżby etaty na zamówienie dla aparatczyków z izby.
Taka bieda , a tu bezkarność.

~Jan

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-07-27 | 14:11

Kierownik projektu to osoba odpowiedzialna za osiągnięcie założonych celów projektu. Do kluczowych jego obowiązków zaliczamy m.in. ogólne planowanie projektu, ustalenie standardów i zasad, opracowanie jasnych i osiągalnych celów projektu, określenie wymagań projektu, zarządzanie czasem, kosztami, zakresem i jakością. W oparciu o wiedzę na temat przedsiębiorstwa, określa i realizuje wymagania klienta. Kierownik projektu zarządza przepływem informacji pomiędzy Komitetem Sterującym reprezentującym klienta a dostawcami, wytwórcami projektu. Negocjuje i współpracuje z firmami kooperującymi oraz dostawcami, a także współpracuje z zarządem. Prowadzi prezentacje i szkolenia na temat projektu. Realizacja założeń projektu uwzględniających ograniczenia czasu, kosztów i jakości wymaga znajomości wewnętrznych procedur stron, z którymi współpracuje PM oraz bliskiej współpracy z klientem i dostawcami. W Polsce na te stanowiska zatrudnia się niewłaściwe osoby, bez wiedzy i doświadczenia na dużych kontraktach, i nie dotyczty to tylko GDDKiA w Rzeszowie.

~llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Zgłoś komentarz do moderacji 2013-08-12 | 16:14

Życzmy Wykonawcom jak najlepiej, wzięli się za robotę której nie znają. mam nadzieje,że wraz ze zmianą rządu Hailit, Budimex, Mostostal i Strabag na dobre opuszcza polskie drogi, mosty i autostrady. Podobnie nadzory typu MGGP, ECM i inne. Tam brak jest kadr, dominują układy np. Czech, Zięźło i inni którzy nie maja prawa byc na budowie.
W Polsce jest zbyt wiele instytucji nadzorujących, a zbyt mało zwykłych pracowników.
Pośrednicy zrobili śmietnik z budownictwa. Czas najwyższy aby i na prowincji zapanował porządek

strona 1 (z 2) Odpowiedz odpowiedzi wyświetlaj:

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2019