Carsharing - podziel się samochodem
2011-10-11 | 20:32
Czas na wifesharing ;)
Forum: Motoryzacja ogólnie
Newsletter: zapisz się!
nie jesteś zalogowany
zaloguj się
zarejestruj się
Dołączył: 2009-02-24 | 14:35
Postów: 517
Miasto: Warszawa
Auto: Lexus GS
Pięć ostatnich postów użytkownika:
2011-10-11 | 20:32
Czas na wifesharing ;)
Forum: Motoryzacja ogólnie
2011-10-10 | 17:15
Jeśli nie będzie się kruszyła to rewelacja. Martwi mnie jednak co z pojemnością cieplną? Dziś felga odbiera ciepło od tarcz, czy ta też go tyle odbierze i rozproszy?
Forum: Technika i podobne
2011-10-07 | 12:11
Bardzo dobry artykuł. Przy okazji warto by opisać jeszcze jeden system który zagości w nowych BMW (raczej w mniejszych M'kach). Chodzi o bi-turbo doposażone dla poszerzenia zakresu pracy jeszcze w turbinę napędzaną elektrycznie. I nie jest to kompresor jak w VW, ale zimna część niewielkiej turbiny napędzana przez silnik elektryczny. Mamy więc trzy turbiny łącznie, co daje bardzo szeroki zakres obrotów.
Uzupełnię jeszcze o jeden szczególny przypadek - silniki diesla w Jaguarach. One mają zupełnie inaczej rozwiązane bi-turbo. Większa (ale nie będąca zbyt duża) turbina pracuje od małych obrotów, a kiedy jej zakres pracy się kończy dołącza dodatkowa mała turbina uzupełniająca pracę pierwsze. Efekt to wyższa moc w górnym zakresie.
Oprócz VTG i twinscroll (a właściwie w ich uzupełnieniu) ostatnio w silnikach wysokoprężnych pojawiły się znane z benzyniaków zmienne fazy rozrządu. Efekt jest bardzo ciekawy, turbodziura znika, zakres pracy się zwiększa i mamy całkiem dużą moc (mowa o nowych silnikach mitsubishi).
Nie poruszono jednej kwestii więc pozwolę sobie o niej też napisać. Turbina to nie tylko turbo dziura (zakres bez ładowania) ale i turbo lag (zwłoka w reakcji na gaz). Im dłuższa instalacja turbo (np. większa chłodnica powietrza doładowanego, która umożliwia uzyskanie większej mocy) tym lag będzie większy. Dlatego wielu producentów stosuje wymienniki wodno-powietrzne zamiast chłodnic powietrze-powietrze. Taki wymiennik nie musi mieć dostępu powietrza (bo chłodzi go ciecz) i może być przy samym silniku. Ostatni silnik w M5 ma między innymi to rozwiązanie. Jest ono bardzo efektywne i likwiduje lag prawie całkowicie.
Forum: Technika i podobne
2011-10-06 | 20:01
No trochę słabo. Niezbyt wysilony K23A (ten turbo z Acury) ma o ile pamiętam z 2.3 litra 260KM. A przecież CTR to raczej samochód którego producent stawia głównie na osiągi. Tu raczej przydałoby się około 300KM i solidna szpera.
Dla Hondy to żaden wysiłek zrobić taką moc nawet z 1.8, nie rozumiem za bardzo tej filozofii. Pewnie kolejny po lifcie będzie miał 211KM. Bez sensu, biorąc pod uwagę że nowy civic jest szerszy i dłuższy, a co za tym idzie cięższy to nie będzie to dobrze jeździć.
W takiej sytuacji lepiej żeby dali sobie spokój i zrobili coś na wzór Type-S.
Forum: Motoryzacja ogólnie
2011-10-04 | 16:23
Myślę, że model niemiecki jest w tym wypadku najlepszy. Tam gdzie jest ryzyko 130 albo nawet 100 (np. na węzłach) a tak gdzie takiego nie ma bez ograniczeń.
Myślę, że u nas to zbyt by było odważne, ale kolejne podniesienie o 10 byłoby jak znalazł. To jest ekspresówki 130km/h (w wielu miejscach są jak autostrady więc nie ma problemu), a autostrady 150km/h (żeby zachować obecną różnicę między drogami S a A).
Forum: Motoryzacja ogólnie